Lélekvándorlás, Újraszületés.
Kérdező:
2. Hiszek a lélekvándorlásban.
HANG: 2. Más a lélekvándorlás és
más az újraszületés. Aki Hozzám, Jézushoz,
akar tartozni, az nem a lélekvándorlásban hisz,
hanem abban, hogy Isten lehetővé tudja tenni az újra születést, vagyis azt,
hogy újra kezdjen egy emberi életet az, aki így akar megtisztulni. Igen. Erre
képes vagyok az Atyával és a Szentlélekkel! De senkit nem vagyok hajlandó, még
az ördögöt sem, szellemi, tehát erkölcsi szint alá aljasítani! Ha ezt nem
fogadod el, akkor képtelenné teszed magadat arra, hogy Velem, Jézussal, élő,
boldogítóan élő kapcsolatba kerülj! 42 /4580
************************************************************************
Lélekvándorlás, Újraszületés, Reinkarnáció, előző élet.
Jézus szavai a reinkarnációról
Ezzel az
írással senkit nem akarok meggyőzni, csupán a felismeréseimet osztom meg úgy,
ahogy azokat most látom.
Véleményem
szerint különbséget kell tenni a reinkarnáció és
a keletről származó lélekvándorlás között. A reinkarnáció emberi testben való újraszületést jelent. A lélekvándorlás
alatt pedig ugyanazon emberi léleknek az ember, állat és növény létsíkok
közötti vándorlását értik azok, akik hisznek ebben. Ez utóbbiról Jézus Krisztus
nem beszélt. A reinkarnációról viszont - mint az
emberi lélek szeretetben való fejlődésének eszközéről - az evangéliumokban
igenis szólt.
a, Jézus beszélt arról, hogy ugyanaz a
lélek - a test halála után - egy másik emberi testben újra megszületik.
b, Beszélt arról is, hogy senki sem
juthat az Atyához, csak rajta keresztül (Jn 14,6). A tapasztalat viszont azt
mutatja, hogy e felismerésre az emberek túlnyomó többsége nem jut el egy emberi
élethossz alatt (Mt 7,13). Tehát
e felismerésre - az idő távlatában - lehetőséget kell biztosítani számukra. A reinkarnáció ténye nélkül Jézusnak ezt az állítását:
„és én, ha felemelnek e földről, mindeneket magamhoz vonzok.„ (Jn 12,32) komolytalan kijelentésnek
kellene vennünk.
c, A reinkarnációra
utaló tényként beszélt Jézus arról is, hogy az emberi lélek már leszületése
előtt szabad akarattal rendelkezik, és dönt arról, hogy Isten akaratát
képviselve, vagy annak ellenében kíván a Földön élni.
Mindent
összevetve, a reinkarnáció kegyelmi rendje
nélkül nem gondolhatnánk Istenre úgy, mint gyermekeit végtelenül szerető
személyre. A reinkarnáció nélkül Isten
meghasonlott szellemi lény, aki egyik kezével teremt, a másikkal pusztít. A reinkarnáció tudatában Isten tökéletes bölcsességű,
végtelenül szerető Atya.
Az idézeteket
Vida Sándornak az eredeti görög szöveghez ragaszkodó és a kifejezések magyar
változatait zárójelben is közlő fordításából vettem.
I. A reinkarnáció legtöbbet idézett evangéliumi bizonyítéka
a János - Illés azonosság. Amint Bemerítő János, úgy az emberek többsége sem
emlékszik előző földi életére-életeire. S ez így jó. Hiszen a múlton való
merengés könnyen csapna át önmarcangolásba vagy alaptalan öndicsőítésbe. Ez
pedig a jelen feladatainak elmulasztását eredményezné, ami egyenlő lenne a múlt
hibáinak megismétlésével.
Mindenki
életében legfontosabb feladat az ön- és Istenismeretre jutás, tehát annak
felismerése, hogy Isten nem rajtunk kívül, hanem bennünk él, és rajtunk
keresztül másokat is akar szeretni.
A cél tehát a
jézusi gondolkodás és magatartás. Amint minden futó, aki indul egy versenyen, a
célszalagot keresi a tekintetével, és az előtte levő távra összpontosítja
figyelmét, úgy minden embernek a jelenben előtte álló feladatára kell
koncentrálnia.
Bemerítő János
tehát nem volt tudatában annak, hogy Illés testében és prófétai feladatával már
korábban is élt a Földön. Nem volt ennek tudatában, mivel lelki fejlődése
érdekében nem volt rá szüksége. Jézus viszont tudta, hogy ki volt korábban az,
akit Bemerítő Jánosnak hívnak.
1. „ mondom nektek, hogy Illés már eljött, de nem ismerték fel őt, hanem azt tették vele,
amit akartak, így az Emberfia is szenvedni fog tőlük.
Ekkor
megértették a tanítványok, hogy (baptista) Bemerítő Jánosról mondta ezt
(beszélt) nekik, „ (Mt 17,12-13) (lásd még Márk 9,11-13)
2. „ Ez az, akiről meg van írva: nézd, én elküldöm (hírvivő) követemet (angyalomat)
előtted, aki előkészíti utadat....
Bemerítő János
napjaitól fogva mostanáig az Egek (Istenének) királyi uralma erőszakot szenved
és az erőszakosok ragadják el (azt), mert minden próféta és a törvény Jánosig ezt jövendölte, és ha el
akarjátok fogadni: Ő maga Illés, akinek
el kell jönnie. „ (Mt 11,10-14) (lásd még Lk 7,27-28)
Fenti
szavaival Jézus, a János - Illés azonosságon túl azt is állítja, hogy emberből
lehet szellemi lény és szellemi lényből lehet ember. Van tehát kapu a szellemi
és az anyagi létsík között.
Nem véletlen
az sem, hogy Jézusnak és három tanítványának Mózes és Illés angyali szelleme
jelent meg a hegyen. Istennek van stílusa. A hegyen Jézus a működését megelőző
időszak első és utolsó prófétájával beszélt, vagyis Mózessel és azzal az
Illéssel, akiről tudjuk, hogy Bemerítő Jánosként is élt.
II. Felvetődik
a jogos kérdés: Illésen kívül kaphat-e más - szabad akarattal rendelkező -
szellemi lény is lehetőséget arra, hogy emberként megszülessen?
1. Jézus
válasza: „mindenki, aki hallgatott az
Atyára és nála tanult, hozzám jön, „ (Jn 6,45) Jézus ezt a Földön mondja
el, hiszen Hozzá jönni, csak a Földön lehet. De az Atyára hallgatni és nála
tanulni csak a szellemvilágban.
Jézus előbbi
szavait a magam számára így tettem érthetőbbé: ’mindenki, aki úgy döntött, hogy
az Atyára akar hallgatni és ennek érdekében komoly tanulást is vállal, az, ha
leszületik a Földre, nyugtalan lesz addig, amíg Engem - az Atyát képviselő
Jézust - a Földön meg nem talál.’
Ennek kapcsán
felvetődik a kérdés, hogy mi van azokkal a szellemi lényekkel, akik nem akarnak
az Atyára hallgatni? Jézus így beszél róluk: „miért nem értitek (ismeritek fel) az én szólásomat? Mert képtelenek vagytok (meg)hallgatni az én
szómat,
ti az ördög
atyából vagytok, és az atyátok kívánságait akarjátok tenni (megvalósítani). „ (Jn
8,43-44)
Jézus más
kijelentése is igazolja azt, hogy a testet öltött lelkek szabad akarattal
bírtak már leszületésük előtt is: „Aki
Istentől származik, az Isten beszédeit hallgatja, ti azért nem hallgatjátok,
mert nem származtok az Istentől, „ (Jn 8,47)
Jézus szerint
tehát ölthetnek ember testet ördögi szellemek is, mégpedig születés, nem pedig
megszállás által. Nyilvánvaló, hogy ezeknél az embereknél az Isten ellen döntő
alapszándéknak már az anyagtestben való megszületés előtt léteznie kellett. Ezt
támasztja alá Jézus következő két kijelentése is :
a, „Aki az
(eszményi), kitűnő magot veti, az az Emberfia,
A szántóföld pedig a világ, a kitűnő
(eszményi) mag a királyság fiai, a vadóc (konkoly) pedig a gonosz(ság) fiai.
Az ellenség
pedig, aki a vadócot (konkolyt) veti, az ördög,” (Mt 13,37-39)
b, „Ő pedig
így válaszolt: minden növényt, amelyet
nem az égi Atyám ültetett, gyökerestül ki fognak tépni.” (Mt 15,13)
Bizonyítékok ezek arra, hogy vannak szellemi lények, akik azzal a szándékkal
születtek le a Földre, hogy itt Isten akaratát tegyék, és vannak olyanok, akik
nem ezért születtek le.
(Zárójeles
véleményem az, hogy egyes rossz szándékú szellemi lények soha nem törekednének
megszállni mások testét, ha ezáltal nem egy korábbi, saját tapasztalatú testben
átélt élményüket igyekeznének megismételni.)
2. Jézus az Őt
elárulni készülő Júdásról azt mondta, hogy jobb volna neki, ha meg sem
születik. (Mt 26,24) Úgy gondolom, e Jézusi kijelentés utal arra is, hogy
minden leszülető szellemi lénynek van egy alapszándéka, amely egész földi
életét meg fogja határozni. Vagyis gyökeresen új életcélt csak a
szellemvilágból hozhat a maga számára minden testbe született szellemi lény.
Jézus szerint
tehát nemcsak angyali szellemből lehet ember, hanem ördögi szándékú szellemből
is, akik azért képtelenek felismerni Jézust, mert nem az Atyánál tanultak, nem
Rá hallgattak, mielőtt anyagtestben megszülettek volna !
A szeretet
Istene nem teremthetett ördögöt. Aki azzá vált, az saját, helytelen
gondolkodása következtében lett azzá. Logikusnak tűnik, hogyha egy bizonyos
gondolkodásmód vállalása által el lehet távolodni Istentől, akkor egy másfajta
gondolkodásra való törekvés által lehet közeledni is Hozzá.
De hogyan
válhat egy ördögi szellem újra angyallá? Itt van pl. Júdás esete, akit Jézus „a
veszedelem (romlás)” fiának nevezett (Jn 17,12). Ennek ellenére Jézus, mikor a saját, második
dicsőséges eljövetelét megjövendölte, Júdásnak is ugyanazt a jutalmat ígérte,
mint a tizenegynek: „Ámen, mondom nektek, hogy ti akik követtetek engem, az
újjáalakuláskor (újjászületéskor), amikor
az Emberfia dicsősége trónjára ül, ti is tizenkét trónra ültök oda és
ítélkezni fogtok Izrael tizenkét törzse felett, „ (Mt 19,28) (Akiben netán
kétség merülne fel, azzal kapcsolatban, hogy Júdást a tizenkét apostol közé
számította-e Jézus, azt arra kérem, olvassa el a Jn 6,70-71-ben
lejegyzetteket.)
Jézus tudta,
hogy Júdás el fogja árulni, de azt is tudta, hogy az árulás és annak
következményei nem fogják békességgel eltölteni Júdást. Sőt szenvedni fog.
Ezért mondhatta, hogy „jaj annak az embernek, aki az Emberfiát elárulja.” (Mt
26,24) Jézus tudta, hogy azok a tapasztalatok, melyeket Júdás Mellette szerez,
előbb-utóbb a gondolkodásmódjára is hatással lesznek.
Jézusnak volt
igaza. Bár Júdás elárulta Jézust, de ezt követően felismerte, hogy helytelenül
járt el. Tettének következményeivel szembesülve magát árulónak, Jézust pedig
igaznak ismerte fel (Mt 27,4). Még a vérdíjat is visszaadta, a tettét pedig
megbánta. De mivel bűntudatát még nem tudta feloldani azáltal, hogy Isten
irgalmát elfogadja, ezért önmaga fölött a saját értékrendje szerint ítélkezett.
Jézus csak
azért adhatott jövendölésében az ’áruló’-nak is trónt, mert tudta, hogy
Júdásnak lesz alkalma arra, hogy a múltban végzett tetteit ne csak a saját
elgondolása alapján, hanem az Isten fényében is megítélhesse, s újra leszületve
bebizonyíthassa, hogy Isten akarata szerinti életáldozatot is képes vállalni
azért, amit jobbnak ismert fel.
Júdás a Földön
szerzett tapasztalatai nélkül nem szembesülhetett volna a saját addigi
gondolkodásmódjával és nem merült volna fel benne a változtatás igénye. Júdás a
minden emberben benne élő boldogságvágy és a Jézus mellett átélt tapasztalatok
hatására elindult a gondolkodás-átalakítás útján. S kérdem én, akadályozná-e őt
ebben az az Isten, aki Fián keresztül mindenkit gondolkodás-átalakításra
szólított fel (Mk 1,15)? Úgy
gondolom, hogy a nem ártás, megbocsátás és segítés Jn 14,6 = Jn13,34*.Istene nemcsak nem gördít
akadályokat az általa kért gondolkodás-átalakítás útjába, hanem inkább
lehetőséget biztosít rá: „a ti időszakotok...mindig készen van (megfelelő)” (Jn
7,6).
Mi történik
tehát a testi halál után azzal, aki földi tapasztalata nyomán felismeri
gondolkodásának helytelenségét - mint Júdás is tette -, de még nem ismeri fel
Jézust az irgalom rendjét képviselő szabadítójának?
Az a
véleményem, hogy halála után mindenki átvilágítódik Isten szeretetének
fényével, és szembesülve önmagával lehetősége nyílik arra, hogy Isten mellett
vagy ellene döntsön. (Ennek földi megfelelőjéről beszélt Jézus a Jn 3,19-21-ben.)
A
szellemvilágban csak az dönt Isten mellett, aki Isten szeretetét közvetlenül
megtapasztalva önismeretre jut, és vágyakozás ébred benne, hogy viszont
szeresse az Istent. Igen ám, de ennek a döntésnek a komolyságát igazolni csak a
Földön lehet, ahol az Isten rászoruló módon minden emberben benne él. (Mt 25,40)
Azokban, akik
felismerik, hogy az Isten bennük is szeretet, vágy ébred arra, hogy ezt - az
önmagukban felismert igazságot - tettekkel is igazolják, ugyanis egy
gondolkodásmód milyensége a belőle fakadó cselekedeten, tehát a gyümölcsön
mérhető le. A megváltozott gondolkodás igazolására a legbiztosabb lehetőség a
kísértések világában, tehát a Földön nyílik. Valójában a megtérés vágyával
leszületett emberek biztosítják azt is, hogy a Jézus által elhozott világosság
az Ő második eljöveteléig jelen legyen a Földön.
Aki vállalja,
hogy Isten képviseletében leszületik a Földre, az biztosra akar menni. Vagyis
azáltal, hogy a Földre visszatér, nem akar gondolkodásmódjában is visszalépni,
és azt, amit hibának ismert fel, újból elkövetni. Tehát nem akar eltévedni!
Talán még garanciát is kérne Istentől, ha nem látná be nagyon hamar, hogy az
Istenhez való hűséget a Földön nem adhatja meg senki a másik számára, csak
mindenki önmaga számára, azáltal, hogy már a szellemvilágban nagyon komolyan
gondolja ezt.
Mindenki, aki
önként vállal feladatot Istenért, igyekszik felkészülni erre. Minél őszintébb
valakiben a vágy, és egyértelműbb benne az elhatározás, annál inkább igyekszik
mindent megtenni azért, hogy helytállhasson. Mivel tudja, hogy kudarca vagy
győzelme nem Istenen múlik, hanem saját szándékának komolyságán, ezért
felkészül, tanul, kitisztáz, hogyha majd visszatér a Földre azért, hogy Istent
közvetlenül, embertársaiban szerethesse, semmiképpen ne tévedjen el, hanem
Jézusra találva újra tudatossá válhasson benne az, hogy kicsoda ő, kiért
érdemes élnie és hogyan.
3. A születés
előtti tudatos létezést igazolják Jézus következő szavai is. Miután az Egek
(Istenének) Királyságát előbb szántóföldbe rejtett kincshez, majd
vándorkereskedőhöz és tengerbe vetett vonóhálóhoz hasonlította, így szólt a
tanítványaihoz: „minden írástudó, aki az
Egek (Istenének) Királyságában tanult, hasonló a gazdához, aki a kincstárából
új és régi dolgot hoz elő. „ (Mt 13,52) E Jézusi kijelentést úgy
értelmezem, hogy azok, akik azzal a tiszta szándékkal születnek le a Földre,
hogy itt Isten Királyságát hirdessék, találhatnak ki új példabeszédeket, de a
különböző formájú példabeszédek mögött a tartalom soha nem lehet más, mint az
Isten akarata.
4. Jézus
tudta, hogy aki nem azzal a komoly szándékkal születik le a Földre, hogy itt
Istent képviselje, az képtelen lesz arra, hogy Őt az Isten Fiának ismerje fel.
Erre utalva mondja Nikodémusnak: „Ámen, Ámen mondom neked, ha valaki nem lesz újjá (nem származik fentről) nem láthatja meg (nem képes felfogni) az Isten Királyságát
(királyi uralmát),” (Jn 3,3) Sőt,
Nikodémus hitetlenkedésére újra megismétli: „ Nehogy csodálkozz azon, hogy ezt
mondtam: újjá kell lennetek (nektek
fentről kell származnotok).” (Jn
3,7)
5. Jézus
nagyon egyértelműen fejezi ki magát, mikor azt mondja, hogy az Atya ismerete
nélkül a Fiút nem lehet Isten által fölkent szabadítóként felismerni. „
Kijelentettem (kinyilatkoztattam) a Te nevedet az embereknek, akiket nekem
adtál e világból, Tiéid voltak és nekem adtad őket és a Te szavadat
megőrizték (megtartották), most megismerték,
hogy mindaz, amit adtál nekem: Tőled van,
„ (Jn 17,6-7)
Éppen a
leszületés előtti létezés tényét ismerve mondhatta Jézus jogosan az Őt
elutasító zsidóknak a következőket: „megismertelek
benneteket, hogy Isten szeretete nincs meg bennetek.” (Jn 5,42)
A fenti
gondolatkörhöz tartoznak - és a leszületés előtti tudatos létezés tényét
igazolják - Jézus következő szavai is:
a, „ az én
tanításom nem az enyém, hanem azé, aki küldött engem,
ha valaki az ő
akaratát akarja tenni, az fölismeri a tanításról, vajon Istenből van-e
vagy én magamtól szólok, „ (Jn 7,16-17)
Tudjuk, hogy
fölismerni (azonosítani) egy tanítást csak az képes, aki a tananyaggal már
korábban is foglalkozott.
b, „senki sem jöhet (én)hozzám, ha az Atya,
aki engem küldött, nem vonzza őt,” (Jn 6,44)
Ez a vonzalom
nem lehet más, mint annak a lehetőségnek a felismerésre, hogy a szellemvilágban
korábban átélt boldogító élettapasztalat Jézust követve újra átélhető valósággá
válhat.
c, „Minden,
amit nekem ad az Atya, hozzám jön, és aki hozzám jön, semmiképpen nem taszítom
el,” (Jn 6,37)
d, „Én értük kérlek (könyörgök), nem a
világért kérlek (könyörgök), hanem akiket
adtál nekem, mert a Tieid.” (Jn
17,9)
e, Mivel az Istenre találásnak a Földön
tudatosan vállalt előzménye kellett hogy legyen. Ezért jelenthette ki Jézus
Pilátus előtt is ezt: „mindenki,
aki a való(igaz)ságból van, hallgat az én HANG:omra,” (Jn 18,37)
f, Ha azokat tekintjük igazságosaknak, akik
magatartásuk által már igazolták Istenhez való hűségüket, akkor érthetővé és a reinkarnációt igazoló kijelentéssé válik Jézusnak ez a
mondata: „...Ámen, mondom nektek, hogy
sok próféta és igaz(ságos) ember kívánta látni, amit ti láttok és hallani, ami
ti hallotok, és nem hallotta. „ (Mt 13,17) Vagyis a Jézus előtt élt
próféták és igazságos emberek között sok olyan volt, aki szívesen vállalta
volna azt, hogy Jézus kortársaként újra leszülessen a Földre, Tőle tanuljon, és
nyomában munkálkodjon. Mivel Isten országában nem élhetnek olyan igazságos
emberek, akiknek van olyan szeretetből fakadó vágyuk, amit Isten nem tud
betölteni, ezért léteznie kell a reinkarnációnak,
hogy azok, akiket a szeretni tanulás és szeretni tanítás vágya tölt el,
megszülethessenek.
g, „Ekkor mondta a tanítványainak: az aratni
való ugyan sok, de a munkás kevés.
Az a
véleményem, hogy egy olyan munkásnak, akit az aratás Ura küld munkába, nagyon
tudatosnak, fölkészültnek kell lennie és az Isten képviselésének szándékával
kell megszületnie. Ellenkező esetben nem lenne képes arra az aratásra, amit az
Isten kér tőle, s amelyet ő is vállalt, még munkába indulása - leszületése -
előtt.
h, Belátható, hogy Jézus a Vele kialakítandó
tudatos földi kapcsolat feltételéül állítja az Atyával kialakítandó leszületés
előtti tudatos kapcsolatot. Nagyon szép tanúbizonyságát adja ennek, mikor az
örök élet elnyerésének feltételeit ekképpen fogalmazza meg:
„az pedig a (világ)korszakokra szóló élet,
hogy
megismerjenek Téged az egyedül való(igaz)
Istent és
akit elküldtél, Jézus Krisztust. „ (Jn
17,3) Bizony így, ahogy Ő mondja, egymás után.
i, Mikor Jézustól azt kérdezték a benne hinni
nem tudó zsidók „hol van a te Atyád ? „, Jézus így válaszolt nekik: „sem engem nem ismertek, sem
az én Atyámat, ha engem ismernétek, az
én Atyámat is ismernétek,” (Jn 8,19)
A tapasztalat azt mutatja, hogy Jézus nem
képes az emberi szíveket megnyitni, ha azok nincsenek ráhangolva annak a
tartalomnak a befogadására, amit Jézus az Atyától átvett. Tehát Jézus Földön
elhangzott szavai az emberek által korábban befogadott, szívük mélyén már
meglévő tudást tudják csak életre kelteni. Ez a tudás csak annak a szívében van
jelen, aki azt korábban, a saját döntése alapján oda - a gyümölcsérlelés
szándékával - befogadta.
Aki nem az Atyánál tanult, az nem ismerheti
az Atyát, és így az Atya akaratát cselekvő Jézust sem ismerheti fel olyannak,
akit az Atya küldött. Jézus értékét csak az lesz képes felismerni a maga
számára, aki leszületése előtt az Atyát már értékelte.
A fentiek által nyerhet további új értelmet
az Atya és Fiú egylényegűségét igazoló alábbi jézusi kijelentés: „aki látott engem, látta az Atyát,” (Jn
14,9)
6, Jézus
tudta, hogy mindenki azt az alap-szándékát fogja gyümölcsöztetni a Földön, amit
még leszületése előtt vállalt, magával hozott. Ezért mondhatta, hogy „A jó fa nem hozhat nyomorúságos gyümölcsöt,
sem a romlott fa (eszményi) szép gyümölcsöt.” (Mt 7,18)
Az, hogy egy magból finom gyümölcsöt vagy
szúró tövist termő növény lesz-e, a fajtájától függ. Ez pedig már az ültetéskor
eldől. Ugyanis a mag a benne lévő, magával hozott tulajdonságait bontja ki,
jeleníti meg. Vagyis a megszülető lelkeknek már leszületésük előtt olyan
tapasztalatokkal kell bírniuk, amelyre támaszkodva eldönthetik, hogy Isten
mellett, mint jó fa, vagy ellenében - mint romlott fa - szándékoznak-e élni.
7. „Vagy
(eszményi)széppé teszitek az élő
fát és gyümölcsét is (eszményi)széppé, vagy
rothadttá (romlottá) teszitek a fát, gyümölcsét is rothadttá (romlottá),
mert (hiszen) a gyümölcséről ismeritek
meg a(z élő)fát.” (Mt 12,33
- Lk 6,44)
Jézus szavait
így értelmezem a magam számára. ’Vagy élővé teszitek magatokat az Isten
melletti döntés által már születésetek előtt, és vigyáztok, hogy Hozzá méltó
gyümölcsöt teremjetek a Földön, vagy ellene mondotok Isten akaratának
leszületésetek előtt, és akkor a Földön tanúsított magatartásotok gyümölcse sem
lehet jó.’
8. A fentieket
belátva már érthető, hogyan rendelkezhet valaki elutasító, ’útszél lelkülettel’, vagy éppen befogadó ’jó föld lelkülettel’ már azelőtt, hogy az Isten szavát
ebben a földi életében hallotta volna.
Nem véletlenül
fejezi be Jézus a magvetőről mondott példabeszédét így: „ Vigyázzatok tehát,
hogyan hallgatjátok, mert akinek van,
annak adatik (még kap hozzá), akinek pedig nincs, (attól) még azt is
elveszik, amiről azt gondolja (véli), hogy az övé, „ (Lk 8,18)
9. Szintén az
eddig elmondottak nyomán nyert új értelmet előttem a személyválogatástól mentes
Isten-Fiú következő kijelentése: „mindenkitől,
akinek sokat adnak, sokat követelnek, és akire sokat bíznak rá, attól többet
kérnek számon,” (Lk 12,48)
Felvetődik a
kérdés, hol adták és hol bízták a sokat valakire? A talentumokról szóló
példabeszédből tudjuk, hogy a talentumok kiosztása, elfogadása és az azokkal
való elszámolás az ’úr’ jelenlétében történt. Viszont a lehetőségek
(talentumok) használata vagy fel nem használása az ’úr’ látszólagos
távollétében.
Vagyis annak,
aki ’sok’-at kapott, ezt már a születése előtt tudnia kellett.
10 Azt, hogy a
világosság fiai számára a földi élet a hűség igazolásának helye, véleményem
szerint Jézus egyértelműen megmondta: „aki a kevésben hű (megbízható) (Mt 25,21 ~25,23*), az a sokban is hű, és aki a
kevésben igaztalan, a sokban is igaztalan, ha
tehát az igaztalan mammonban nem
voltatok hűek, az igazit (a valódit) ki bízza majd rátok?
...ki adja
nektek azt, ami a tiétek ? „ (Lk 16,10-11)
11. Hogy a
földi élet a fény fiai számára nem más, mint lehetőség az Isten mellett hozott
korábbi döntés igazolására, bizonyítja Jézusnak az a válasza is, melyet az
apostoloknak adott, mikor azt kérték Tőle, hogy növelje a hitüket: „ ha mindent
megtesztek, amit parancsoltak nektek, mondjátok,
hogy...amit kötelesek voltunk megtenni, azt tettük. „ (Lk 17,10) Olyan ez,
mintha Jézus ezt közölte volna velük: ’most van a hűségetek próbája, amit
nektek kell megtennetek, azt Én nem tehetem meg helyettetek !’
12. A
szellemvilág valóságában hozott döntés tehát meghatározó. Mikor a tanítványok
megkérdezik Jézust, hogy „ ki üdvözülhet? „ Ő így válaszol nekik: „ ami embereknél lehetetlen, lehetséges az
Istennél. „ (Lk 18,27)
A józan eszem
is azt diktálja, hogy csak arra érdemes rátennem az életemet, akinek jóságát
olyan alaposan megismertem a színről-színre látás világában, hogy érte akár a
tükör által homályban látás világába való leszületést is vállalom. Igen, azok,
akik követik a Mestert „ Nem a világból
valók, „ mint ahogy Jézus sem (Jn 17,16).
III. Jézus
szerint nem találhatunk rá a Földön anélkül, hogy ezt a leszületésünk előtt ne
határoztuk volna el a szellemvilágban. Ha ez nem így lenne, akkor Jézus nem
nevezhetett volna juhoknak egyes embereket még azelőtt, hogy az Ő szavát
meghallva a követésére indultak volna. Márpedig olyan embereket is a
sajátjainak mondott, akik e kijelentése elhangzásakor talán még nem is
hallottak Jézusról a Földön. Íme a példák:
1. „ Más
juhaim is vannak nekem, amelyek nem
ebből az akolból (karámból) valók, azokat is nekem kell vezetnem, hallgatni
is fognak az én hangomra „(Jn 10,16)
2. Egy másik
alkalommal ezt válaszolta: „küldetésem csak
Izrael házának elveszett juhaihoz szól.” (Mt 15,24) Ezzel kifejezte azt is,
hogy tudomása van olyan elveszett juhokról akik nem zsidónak születtek.
3. „a juhok az ő hangjára hallgatnak és a saját
juhait nevükön szólítja és kivezeti őket.
...a juhok
követik őt, mivelhogy ismerik az ő HANG:ját,
idegent (más embert) pedig nem követnek, hanem elfutnak
(elmenekülnek) tőle, mivelhogy nem
ismerik annak a HANG:ját.” (Jn 10,3-5)
4. Újra és
újra feltehetjük a kérdést. Vajon hol ismerték meg a juhok az Isten tanítását
még azelőtt, hogy azt Jézustól hallhatták volna? A választ újra és újra
Jézustól halljuk: „az én Atyám, aki
azokat nekem adta,” (Jn 10,29) Nyilvánvaló, hogy az Atya csak azokat az
embereket adhatja Jézusnak, akik korábban, a szellemvilágban szabad akaratukból
az Atyának adták magukat.
Elgondolhatjuk
azt is, hogy mennyire komolyan kellett venni a ’juhságra’ való felkészülést
ahhoz, hogy Jézussal találkozva Őt egy ’juh’ se vétse el, hanem a korábban
megismert Atyai akarat közvetítőjeként ismerhesse fel.
Most már
érthető számomra az, amit Jézus a magvetőről szóló példabeszédében mondott:
vagyis azért fogadhatják egyesek ’köves
talaj’ lelkülettel, vagy ’tövises
talaj ’ lelkülettel az Isten szavát, mert vagy felkészületlenül születtek
le, vagy szándékuk már a leszületésük előtt sem volt komoly. Ennek aztán az a
következménye, hogy nem képesek a Földön gyümölcsöt hozni.
5. Akik nem
hiszik el, hogy Jézus azért jött, hogy egyszer mindenki maradéktalanul boldog
legyen, azok nem tartoznak az ő juhai közé (Jn 10,26). Sőt, üldözni fogják
nemcsak Jézust, de Jézus képviseléséért a tanítványait is. Mindezt pedig azért
teszik, mert korábban - leszületésük előtt - elmulasztották megismerni az
Atyát. Jézus egyértelműen fogalmaz: „mindezeket
az én nevemért teszik veletek, mert nem ismerik azt, aki küldött engem.” (Jn
15,21)
Tehát nem az
volt Jézus és a tanítványok üldözésének az oka, hogy az örömhírt rosszul hirdették,
hanem az, hogy voltak és vannak olyanok a Földön, akik mielőtt leszülettek a
Földre, nem ismerték meg az Atyát, vagyis az Isten által felkínált valóság
ellen döntöttek.
IV. A reinkarnáció tényének további bizonyítékai Jézus
szavai alapján.
1. A jó
szándékú, nyitott embereket Jézus tanulni hívja: „Idegyertek hozzám...és tanuljatok
tőlem”. (Mt 11,28-29) De tanulni küldi azokat
a farizeusokat is, akikről tudta, hogy zártak az Ő irányában, sőt a halálát
fogják kívánni: „Menjetek csak és tanuljátok meg, hogy mit jelent:
irgalma(sságo)t akarok, és nem áldozatot,” (Mt 9,13)
Ha tehát
Istennek az a szándéka, hogy a pillanatnyilag ellene döntők is megtanulják az
Általa kért szeretetet, akkor erre mindaddig, amíg a kért tananyag megtanulása
be nem fejeződik, lehetőséget és időt kell hogy adjon. Ellenkező esetben
lehetetlent kérne. A reinkarnáció nélkül egy
ilyen felhívás értelmetlenség.
2. Jézus
tudta, hogy aki a szellemvilágban az Atya mellett dönt, a Földön a Fiút az Atya
legfőbb képviselőjének fogja tekinteni. Ezért mondhatta, hogy „ mindenki úgy tisztelje (becsülje meg) a Fiút, ahogy(an) tisztelik (megbecsülik) az Atyát.” (Jn 5,23)
Ha viszont
valaki, bár látta a Fiút, de nem követte, bizonyos, hogy leszületése előtt az
Atyára is nemet mondott. Ezért fejezhette be Jézus a szavait így: „ Aki netán nem tiszteli (becsüli) a Fiút, nem tiszteli (becsüli) az Atyát (sem),
aki küldte Őt. „ (Jn 5,23)
3. A reinkarnáció tudatában megfogalmazott kijelentésnek
tartom Jézus következő szavait is: „az
Atya nem is ítél senkit sem, hanem az
ítéletet mind a Fiúnak adta, „ (Jn 5,22)
Jézus
egyértelműen beszél. Az Atya mellett élve képtelenek vagyunk igazolni a Hozzá
való hűségünket. Ezt csak a Földre leszületve a Jézus által bemutatott ÚT
vállalása által tehetjük meg. A jézusi örömhír tehát olyan mérce, amely
leleplező erővel bír a Földön élő emberek számára. (Jn 3,19-21)
4. Kétezer
évvel ezelőtt Jézus a saját második eljöveteléről szólva így beszélt
kortársainak: „Ámen mondom nektek, nem múlik el ez a nemzedék, míg mindezek be
nem következnek.” (Mt 24,34) Vagyis az én olvasatomban, Jézus második,
dicsőséges eljövetelekor lesznek olyan emberek a Földön, akik korábban - a
keresztre feszített Jézus kortársaiként - már éltek emberi testben.
5. Az Őt
elítélő zsidó főtanács tagjainak pedig ezt mondta Jézus: „ meglátjátok majd az Emberfiát, hogy a Hatalmas jobbján ül és eljön az
ég felhőivel. „ (Mk 14,62)
Nyilvánvaló,
hogy azok, akikhez Jézus szólt, e két tényt csak akkor láthatják meg, ha előbb
szellemi létformába kerülnek, majd újra testet öltenek.
6. Számomra a reinkarnáció valóságát igazolja Jézus következő
példabeszéde is: „ mihez hasonlítsam Isten Királyságát? hasonlít a kovászhoz,
amelyet vett egy asszony, belekeverte három mérce lisztbe, mígnem az egész megkelt. „ (Lk 13,21)
Mivel Jézus
óvta a tanítványait a farizeusok kovászától - tanításától -, ezért biztosan
tudhatjuk, hogy e példabeszéd kovásza alatt a saját tanítását értette. A három
mérce liszten - vagyis az egészen -
pedig a jézusi szeretet-tan ismeretében nem lehet mást érteni, mint az
emberiség teljességét. Valószínű, hogy Jézus is így értette, különben egy másik
alkalommal nem állította volna: „ha felemelnek e földről, mindeneket magamhoz vonzok. „(Jn 12,32) A reinkarnáció nélkül Jézus fenti kijelentései nélkülöznének minden
valóságos alapot.
7. A hegyi
beszéd során Jézus ezt mondta hallgatóságának: „...Ámen mondom nektek, amíg az
ég és a föld elmúlik, egy (görög) í betű (ióta) vagy (héber) vesszőcske sem
múlik el a törvényből, míg minden valóra nem válik (meg nem lesz).
„ (Mt 5,18)
A fenti szavak
kapcsán felvetődik a kérdés, hogy melyik az a törvény, amelyik nem múlik el, és mi az a minden, amelynek Jézus szerint valóra kell válnia. A törvény nem
lehet más, mint a szeretet gyakorlati törvénye. A minden pedig csak akkor válik
valóra, ha már nem lesz olyan gondolat a mindenségben, amely a szeretet
törvényének ellene mond.
Ha a szeretet
gyakorlati törvénye alapján Isten nem pusztítja el azt, aki ellene dönt, tehát nem árt,
akkor kénytelen az ellene döntőt olyannak elfogadni amilyen, vagyis megbocsát. Mivel az Isten jót akar, éppen
ezért azon fog munkálkodni, hogy lehetőséget biztosítson a többre hivatott
ellenkezőnek kilépni bódultsága köréből. Tehát segít neki.
A segítés
pedig - mivel nélkülözi a kényszert - nem lehet más, mint két alapvető
tapasztalat átélésének felkínálása.
Az egyik
tapasztalat szellemi létformában is megszerezhető: ez Isten szeretetének
közvetlen átélése. A másik - vagyis a saját gondolkozás szeretet tartalmának
megtapasztalása - csak a Földön, az anyag világában lehetséges. Természetesnek
tűnik, hogy a megváltozás igénye csak abban merülhet fel, aki megtapasztalja,
és ezért felismeri saját tökéletlenségét, és ennek ellenszerét, az Istenben
való növekedést. Csak az anyagtestbe való újra és újra megtörténő leszületés,
majd az Isten fényében való újra és újra megtörténő szembesülés lehet az
egyetlen eszköze az alvó lelkek felébresztésének.
8. Lukács
leírja evangéliumában, hogy Jézusnak nem csak egy szűk, tizenkét főt számláló
állandó tanítványi köre volt, hanem mások is követték Őt. Egy alkalommal
közülük hetvenet kettesével kiküldött maga előtt, hogy azokban a városokban és
helységekben, ahová menni készült, hirdessék Isten Királyságát. Gyógyító és
démonűző erővel is felruházta őket.
A hetven
tanítvány visszatérve, a tapasztalat örömétől eltelve újságolta Jézusnak: „Uram, a démonok is enged(elmesked)nek nekünk
a nevedben. „(Lk 10,17) Jézus ekkor a megtapasztalt hatalomtól kicsit talán
’meg is részegedő’ tanítványoknak ezt mondja: „nehogy annak örüljetek, hogy a
szellemek engedelmeskednek nektek, inkább annak
örüljetek, hogy a neveitek fel vannak írva az egekben.” (Lk 10,20)
Úgy gondolom,
hogy ezeknek a tanítványoknak a nevét nem mások, hanem ők személyesen írták be
az élet könyvébe azáltal, hogy már a leszületésük előtt az Isten mellett
döntöttek. Mert még a Földön is csak annak a névbeírásnak van súlya, jogot és
kötelezettséget eredményező hatása, amelyet személyesen, saját kezűleg tesz
valaki külső kényszer alkalmazása nélkül. A Mennyország vonatkozásában ilyen
’fel-írást’ csak leszületése előtt tehet egy ember.
V. A reinkarnáció közvetett bizonyítékai.
1. „Amikor Jézus Fülöp Cezáreájának vidékére
ér(kezet)t megkérdezte a tanítványait, ezt mondta: kinek mondják (tartják) az
emberek az Emberfiát ?
Azok pedig ezt
mondták: Egyesek (baptista) Bemerítő Jánosnak, mások Illésnek, mások pedig
Jeremiásnak vagy egynek a próféták közül, ezt mondta nekik: ti pedig kinek
mondotok engem, ki vagyok ?” (Mt 16,13-15) + (Lk 9,18-20)
Mikor a
tanítványok arról beszélnek, hogy az emberek valamelyik korábban élt próféta új
testben való megjelenülésének tartják Jézust, akkor ezzel azt is kifejezték,
hogy Jézus korában a reinkarnáció ténye
közismert volt. Jézus tudomásul veszi szavaikat, majd az ő véleményüket is
megkérdezi.
2. Jézus nem
javítja ki tanítványait akkor sem, amikor azok - a reinkarnáció
tudatában - egy vakon született férfi születés előtti vétkéről kérdezik Őt.
Márpedig, ha nem létezne reinkarnáció, Jézus
biztos nem engedte volna meg, hogy tanítványai tévedésben maradjanak.
„Rabbi, ki vétkezett, ez vagy a szülei,
hogy vakon (szü)le(te)tt ?
(ezt)
válaszolta Jézus: sem ez nem vétkezett,
sem ennek szülői, hanem, hogy nyilvánvalóvá (láthatóvá) legyenek az Isten
tettei (munkái) (ő)benne, „(Jn 9,2-3)
A
meggyógyított későbbi magatartása - párbeszéde a zsidókkal - azt mutatja, hogy
ez a férfi nem csak azt vállalta önként, hogy leszületve vakon él addig, míg
Jézus őt meg nem gyógyítja, hanem kiállása, értelmes válaszai arra engednek
következtetni, hogy komolyan készült szerepére. Vagyis az a tény, hogy ő vakon
fog megszületni, nemcsak ismert volt előtte testet öltése előtt, hanem
tudatosan vállalta is azt.
3. Közvetve a reinkarnáció tényét igazolja az a párbeszéd is, melyet
Jézus folytatott azzal az apával, akinek fiát kisgyermekkora óta egy szellem
akarta megölni. (Mk 9,21-22) Fontosnak tartom azt a tényt, hogy a szellem nem
használni akarta a megszállt testet, hanem az embert testestől-lelkestől el
akarta pusztítani. Ezért dobta „sokszor tűzbe is, meg vízbe is”. Nagyon
valószínűnek tartom, hogy a fiú és az őt elpusztítani akaró szellem korábban -
feltehetően egy előző élet során - már ismerte egymást, és az egyikük részéről
biztosan meglévő személyes gyűlölet ekkor alakult ki.
A fenti, Jézus
ajkára adott kijelentéseket és evangéliumokban közölt élethelyzeteket találtam
alkalmasnak arra, hogy a Teremtő Istent szeretetnek mutassam be. Az Atya Isten
nem lehet rosszabb az Általa teremtett gyermekeihez, mint egy tanár azokhoz a
diákjaihoz, akiknek - miután megbuktak a vizsgán - osztályismétlésre ad
lehetőséget.
Addig, amíg
valaki nem látja be a Földön is, hogy csak a szeretet jézusi útjának vállalása
vezet el a mindent birtokláshoz, a reinkarnáció
(újraszületés) kegyelmi törvényének hatása alatt áll. (Mt 5,25-26) Ezalól csak
akkor mentesül, ha megtanul adni, vagyis úgy szeretni, ahogy azt Jézus elmondta
és bemutatta nekünk.
Bucholcz
Ferenc 38 /4129
************************************************************************
Lélekvándorlás. Reinkarnáció,
Kérdező: 1. Van reinkarnáció?
HANG: 1. A reinkarnáció
nem lélekvándorlás! A szellemi lények mindig
szellemi lények voltak és lesznek. Csak ott lehet szellemi lényekről beszélni,
ahol számukra lehetőség van arra, hogy kialakuljon, kifejlődjön az öntudatra
ébredésüknek lehetősége, ha testet öltöttek.
A reinkarnáció tudata nem csökkentheti senkiben a jelen
életének felelősségtudatát. Az, amire, AKIRE minden szellemi lény teremtődött,
a tudatos Istenbe-olvadás, és Abban a további, vég nélküli tudatos
kibontakozás, amely azonos a szellemi lényekben Isten boldogságának átélésével,
természetesen kapacitásuk mértéke szerint. Ha valaki felelőtlen a jelen
életében, csak önmagát okolhatja azért, hogy
egyre nehezebbé, keservesebbé válik számára ez az Istenbe-olvadás, ez a
boldogság-átélés!
Isten sem
tudja felvállalni senki helyett azt, hogy rendezett legyen fejében és szívében!
Ha meg tudná tenni, akkor meg is tenné, de akkor nem lennének a szellemi lények
képesek sem a szeretésre, sem a boldogságra! Nem, mert mindkettőnek alapja az a
szabadság, amely egyedül képes a teremtményt a Teremtő partnerévé, illetve
ellenlábasává tenni.
Mindaddig
reinkarnálódniuk kell tehát a szellemi lényeknek, amíg szabadságuk alapján oda
nem kötötték magukat a minden megkötözöttségtől mentes SZABADSÁGHOZ, Istenhez!
Ez az odaadottság csak a Földön indulhat el az újjászületés által, amelynek
lényege az ember részéről a feltétel nélküli Istennek adottság, s ennek
hitelesítése Isten részéről egy olyan beavatás, amelyet újjászületésnek
neveztek, mert valóban az is. Ha ez megtörténik saját, mostani testetekben,
akkor már nem kell többé reinkarnálódnotok. De addig igen! 23 /2325-2313
Kérdező: 1. A rózsafüzér imádságról
kérdezem a HANG-ot.
HANG:Kérdéseidre fordított sorrendben
válaszolok. Először tehát Medjugorjéről szólok.
Égi
Édesanyátoknak engedélye van arra, hogy abban a korban, amelyben éltek, amikor
annyira pimaszul és gyakorlatilag annyira hatékonynak tűnő módon dolgozik
ellenetek az ősellenségetek, Mária, földi Édesanyám, nektek, akik az Én
testvéreim vagytok, erőt, bátorítást nyújtson arra, hogy általatok, veletek és
bennetek meg tudjam valósítani a Földön az égi békét!
Nem könnyű
Édesanyámnak vigyáznia arra, hogy minél kisebb félreértések csússzanak bele a
szavaiba. A reinkarnációval kapcsolatban nem
ellene beszélt, hanem nem beszélt. Ha mégis azt hallották ki a látnokok Anyám
szavaiból, hogy ellene beszél, akkor ez csak azért történhetett, mert a reinkarnációt összekeveritek a lélekvándorlással. Amint annak idején Én, Jézus, nem
hangoztathattam, hogy a Megváltó vagyok, mert egészen mást értettetek e szó
alatt, mint amit valójában hordoz (ezért tettem akkora hangsúlyt arra, hogy
alakítsátok át gondolkodásotokat! Mk 1,15*, éppen így ma még megtévesztő és
erkölcsileg féket föllazító lehet a reinkarnáció
általános értelmezése. 26 /2673
Kérdező: 2. Csalhatatlanságról
HANG: 2. Ami a reinkarnációt
illeti, abban nem vagy jól tájékozódva. Abban sem, hogy a katolikus egyházat
„csalhatatlannak” tartod.
A katolikus
egyház soha nem ítélte el a reinkarnációt! A reinkarnáció nem azonos a lélekvándorlással.
És a hatalmi szervezettel a katolikus egyházba is beépült a a Sátán!
A vallásosság
ördöge az egyik legördögibb ördög! A vallásháborúk voltak, vannak és lesznek a
legkegyetlenebb háborúk! Ez pontosan azért van így, ahogy erről te is tanúságot
teszel, mert mindegyik azt gondolja magáról, hogy csalhatatlan. Ne feledd!
Amint Péternek elmondtam, hogy rá építem az egyházamat, szinte perceken belül
már le is kellett sátánoznom őt (Márk 8,27-33)!
Az
újjászületés kegyelmét, mely nélkül nincs Mennyország (Jn 3,3), nem kapjátok meg kemény szellemi erőfeszítés,
tehát gondolkodás-átalakítás nélkül!
Valóban jót
tenne neked, ha el tudnál beszélgetni médiumommal! Sokat megértenél abból, hogy
Részemről nincs engedelmeskedtetés! Sokat megértenél abból, hogy érted és veled
mindent, de helyetted semmit! 30 /3041
Kérdező: AZ EGYHÁZ DOGMÁIRÓL
Melyek azok a
dogmák, amelyeket a katolikus Egyház tévesen mondott ki?
HANG: Olyan dogma nem létezik a katolikus Egyházban, amely tévedést
tartalmazna! Csupán arról van szó, hogy egyes dogmák magyarázata lehet téves.
Nemcsak azért, mert van dogmafejlődés, hanem azért is, mert vannak, és nem
kevesen vannak, akik egyéni hatalmi törekvéseik hatására, alátámasztására
ferdítik el a Szentlélek által sugallt, kinyilvánított, kinyilatkoztatott
IGAZSÁGOT.
A reinkarnációnak sem tagadása sem állítása nem dogma! A
reinkarnáció nem azonos a lélekvándorlással! Dogma, hogy Istenben nincs
változás. E dogmával szinte azonos hitigazság, hogy Isten nem semmisíti meg
szellemi teremtményeit. Dogma, hogy Isten mindig szeret!
A reinkarnáció Jézus evangéliumai alapján csakúgy
igazolható, mint a józan ész alapján.
Ha valaki
szeret, akkor feltétlenül szenved, ha látja, hogy az, akit szeret, szenved. Ha
örökkön örökké szenvednie kellene Isten gyermekeinek a pokolban, akkor Isten
örökkön örökké szenvedne miattuk. Ez viszont értelmi ellentmondás! A mindenkor
boldog Isten, mindenkor boldogtalan!
A szenvedéssel
együtt csak akkor lehet valaki boldog, ha biztos abban, hogy a szenvedése
egyszer megszűnik! Amikor Én, Jézus, arról beszéltem, hogy boldogok azok, akik
sírnak, akik szomorúak Mt 5,4, akiket üldöznek Mt 5,11,
csak azért mondhattam ezeket boldogoknak, mert tudtam, hogy szenvedésük egyszer
véget ér!
Örök kárhozat
van! Ez dogma. De örök kárhozott nincs! Azért még senkit nem ítéltek el
eretnekség vádjával, mert hitt Isten véget nem érő irgalmas szeretetében. Ha
pedig mégis történt volna ilyen, akkor ott ki lehetetne mutatni, hogy valami
téves magyarázat következtében történt az elítélés! Azért már ítéltek el
eretnekség vádjával embereket, mert nem fogadták el istenségemet vagy
emberségemet. De olyan még nem történt, hogy irgalmas szeretetemet bárki is
kétségbe vonta volna, valamelyik dogmára hivatkozva.
Kedves
Barátom! Hidd el, hogy médiumom, akin keresztül eljutnak hozzátok sugallataim,
a HANG-könyvek, abban a pillanatban vétót emelne, ha bárki őt eretnekséggel
vádolná. Volt már olyan, hogy egyesek hiúságból, hatalmi vágyból, irigységből
próbálták őt eretnekség gyanújával vádolni. Én, Jézus, mindig visszavertem
ezeket a támadásokat!
Ne féljetek a
katolikus egyház hatalmasaitól, amíg valóban Engem, Jézust, akartok egyre
tisztábban képviselni. A katolikus egyház nem azzal ferdíti tanításomat, hogy
elvesz belőle valamit, hanem azzal, hogy hozzáad! Ebben az egyházban tehát a
teljesség megtalálható azok számára, akik vállalják a Velem való
sorsazonosságot.
Nem lehet
különb a tanítvány mesterénél! Ha Engem üldöztek, feltétlenül kiteszik magukat
az üldözések különböző formájának azok, akik úgy fogadtak be magukba, hogy
élnek ők, de már nem ők, hanem Én, Jézus, élek bennük (Jn 15,20
- Mt
10,24*)!
Újra mondom:
Hidd el, médiumom azonnal és hálás szívvel megköszönné, ha az általa
nyilvánosságra került sugallataim bármelyikéről egy hozzáértő személy Rám,
Jézusra, hivatkozva, Engem idézve, bizonyítani tudná, hogy tévedést tartalmaz! 33
/3473
A reinkarnációról
azoknak, akik erről Jézus alapján kételkednek
E kérdésre: Mi
késztetett arra, hogy a reinkarnációval érdemben
foglalkozzam, maga Jézus kijelentései, példabeszédei hívták fel a figyelmemet. Reinkarnáció alatt nem a lélekvándorlást
értem. Szerintem a lélekvándorlás a reinkarnáció eltorzított formája. E torzításon nem
kell csodálkoznunk, amint azon sem, hogy még ma is a legtöbb keresztény
embernek torz képe van nemcsak Istenről, de Jézusról is.
Bizony
mindannyian az önzésnek és a felelősség áthárításának torz tükrével születtünk
a Földre, akkor is, ha ezt „útközben” megbántuk.
Reinkarnáció alatt értem ugyanannak a szellemi
teremtménynek újraszületését emberként, aki már élt valamikor a Földön, illetve
azért született, mert születése előtt önzése, gőgje folytán méltatlannak
bizonyult Isten boldogságára.
A reinkarnáció véleményem szerint nem azonos az
újjászületéssel sem, amelyben részesülniük kell mindazoknak saját testükben,
akik üdvözülni akarnak (Jn 3,3).
Köreinkben azt
szoktuk mondani, hogy az ember elsősorban nyaktól fölfelé ember. Ez a
gyakorlatban azt jelenti, hogy értelmes ember értelmetlenséget sokáig nem tud
képviselni, főleg akkor, ha valamire az egész életét rá akarja tenni.
A reinkarnációval nem törődésben látom annak is a
következményét, hogy a szegény, szolgáló Jézust emelt fővel képesek képviselni
különböző rangokban, stallumokban, trónusokon ülő kései utódai azoknak az
apostoloknak, akik még tudták, hogy nem lehet különb sorsa azoknak, akik Jézus
nyomában járnak, mint amilyen sorsa Mesterüknek volt (Jn 15,20
- Mt
10,24*).
De ne
szaladjak el oly gyorsan előre! Egyelőre csak azt állítom, hogy nem az indított
a reinkarnációval való szóba állásra, hogy a
hatmilliárd emberből több mint négymilliárd hisz benne. Nem ez indított, bár ez
is figyelmet felkeltő lehetne azoknak, akik szívesen és joggal foglalkoznak
azzal, hogy bizonyos szó, kijelentés, hol és hányszor fordul elő. Ez így igaz
akkor is, ha egy igazságnak soha nem lényeget érintő kritériuma az, hogy hányan
és hányszor képviselik.
Még a józan
eszem sem elsődleges szempont a reinkarnációval
való foglalkozásom tekintetében, bár ez nem teljesen elhanyagolható. Nem
hanyagolható el számomra az a „véletlen”, hogy nem vagyok azok között az
afrikai csontváz emberek között, akik „véletlenül” nem a mi égövünk alatt
látták meg a napvilágot, sem azok között, akik a Teréz anya leányai által -
mint csepp a tengerben - felkarolt leprások és különböző betegségekben magukra
maradt százezrek életét jellemzi.
Nem. Engem Jézus
szavai, kijelentései kényszerítenek arra, hogy foglalkozzam a reinkarnáció gondolatával, és nyitott és hálás leszek
mindazoknak, akik igazolni tudják számomra Jézus alapján csakúgy, mint a józan
ész alapján azt, hogy a több mint négymilliárd ember hite a fantazmagóriák, a
mesék világába tartozik. Kezdem hát Jézus kijelentései alapján igazolni azt,
hogy szóba kell állnom a reinkarnáció
gondolatával.
Azt mondom,
hogy kezdem. Igen, mert egyelőre csak egyetlen gondolatpárt említek, ajánlok
testvéreim figyelmébe. Ha ezt már alaposan megcáfolták vagy elfogadták, akkor
érdemes tovább olvasni, folytatni a bennem felmerült, s eleddig még meg nem cáfolt érveim
felsorolását.
Feltételezem,
hogy Jézus volt a világon a legemberibb ember, és ő joggal elvárja azoktól,
akik követésére vállalkoznak, hogy egyre emberibb emberek legyenek. Tehát
értelmes emberként értelmes dologra tegyék az
életüket.
Jézus szűk
kapunak és keskeny útnak mondotta azt az utat, amely az életre vezet, és
hozzátette még azt is, hogy kevesen találják azt meg. Azért, hogy tévedés ne
essék, nehogy valaki véletlen kisiklásnak, elnagyolásnak tartsa kijelentését,
még hozzáfűzte azt is, hogy széles az út, és tágas a kapu, amely a romlásba
vezet, és sokan mennek be rajta. (Mt 7,13-14). Az „életet” a mennyek
országának gondolom. A „romlást” pedig a kárhozatnak A dúsgazdag és a szegény
Lázárról szóló példabeszédében Jézus egyértelműen elmondta, hogy odaát nincs
mód átevickélni a romlást jelentő pokolból az életet, a mennyek országát
jelentő ábrahámi kebelre. (Lk 16,26).
Véleményem az,
hogyha nem lenne reinkarnáció, akkor a JÓ Isten
jósága emberi mércével is csak rossz Istennek lehetne nevezhető, mivel a kevés
gyermeke mellett a sok gyermekét örök kárhozatban tartaná örök létben. E
kijelentésemnek kétségtelen alapja az, hogy minden létezőt szerintem Isten
tartja létben. Amit Ő nem tart létben, az nincs! Vagyis Isten létbentartó módon
van jelen teremtményeiben. Azt sem gondolom elfogadhatónak, hogy hol létben
tart, hol megsemmisíti azt, amit, akit létben tartott. Azért nem tartom
számomra ezt elfogadhatónak, mert részben Istenben nincs változás, részben
pedig szerintem Isten nem hebehurgyán teremti Önmagára szellemi teremtményeit,
és elfogadhatatlan számomra az is, hogy valaki, legyen az akár a világ
leggonoszabb szellemi lénye is, akkor érezze jól magát, amikor rosszul érzi
magát. Márpedig ez azt jelentené, hogy a sok milliárd elkárhozott soha nem jönne
ki a poklok poklából, bár kijöhetne. Elfogadhatatlan tehát számomra az, hogy
egy rossz állapotból soha ne lehessen kiút annak, aki nem találta meg a keskeny
utat és a szűk kaput Mt 7,14. Így már ez az egyetlen jézusi
gondolatpár, amely szerint sokan kárhoznak el, és odaát nincs végleges
revideálásra lehetőség, már elég arra, hogy szóba álljak a reinkarnáció gondolatával. Igaz, el lehetne mondani
azt, hogy van tisztítóhely, és onnan lehet kiút a mennyország irányában. De
akkor meg a poklot, a kárhozatot kellene tagadnom, ami szintén nem megy, mert
Jézus szavai alapján a férgük el nem hal, és a tüzük ki nem alszik (Mk 9,48).
Jelenleg én
egy olyan egyháznak vagyok tagja, amely sem a tisztító tüzet, sem a poklot nem
tagadja, hanem kifejezetten hittartalomként állítja, megköveteli övéitől, de a reinkarnációval kapcsolatban tudtommal nincs ilyen
hittétele. Egyszerűen figyelmen kívül hagyja. Hát ezért képes arra, hogy a
kicsi, szegény, kiszolgáltatott jézusi magatartást lecserélje a nagy, gazdag és
önmagát engedelmeskedtetéssel biztosító intézménnyel. Ha az egyházam hatalmasai
szóba állnának a reinkarnáció gondolatával, úgy
gondolom, egy sem lenne közülük olyan botor, hogy hatalmaskodást vállalna abban
a tudatban, hogy emiatt még egyszer a Földön kegyetlen szolgasorsot kell majd
vállalnia.
Folytatom a reinkarnáció létével kapcsolatos nézetem igazolását.
Tömören akarok fogalmazni. Nemcsak azért, mert nem akarom bő lére ereszteni
mondandómat, hanem azért is, mert e kis írásomat vitaindítónak szántam.
Jézus beszél
konkolyról, amelyből búza soha nem lesz. Nem beszél farkasról, amelyből bárány
lesz, de beszél arról, hogy mindkét létezőpár az marad, ami volt kezdetben.
„Hagyjátok, hadd nőjön mind a kettő az aratásig!” (Mt 13,30)
– „Nézzétek, úgy küldelek titeket, mint bárányokat a farkasok közé!” (Mt 10,16)
A konkoly az
konkoly, a farkas az farkas marad. De azt is mondja, hogy majd akkor, amikor Őt
keresztre feszítik, mindeneket magához vonz, és nem mondja azt, hogy kivéve...
„Én meg, ha majd fölmagasztaltatom a földről, mindenkit magamhoz vonzok.” (Jn 12,32)
Tehát ismét csak azt következtetem ebből, hogy bár az örök kárhozat lehetősége
örökre létezik, de az örökre elkárhozottak elkárhozott létezése nem létezik.
Itt a Földön viszont vannak olyanok, akik az Ördög atyától vannak (Jn 8,43), és
akikért Jézus kifejezetten elmondja, hogy ezekért nem imádkozik (Jn 17,9).
Sőt még övéit is figyelmezteti, hogy rázzák le lábuk porát (Mt 10,14),
ha ilyenekkel találkoznak.
A Szentlélek
elleni bűn Mk 3,29* valósága nem érv
amellett, hogy vannak örökre elkárhozottak, mivel ez a bűn nem egy döntés
következménye, hanem a megátalkodottság állapota. Nagyon természetes, hogy mindaddig,
amíg valaki megátalkodott állapotban van, számára nem lehetséges a bűnbocsánat
megszerzése.
Igaz, hogy a
pokol tüze ki nem alszik, a férgük el nem pusztul, de csak addig maradnak ott
az elkárhozottak, amíg ki nem fizetik tartozásukat (Mt 18,34). Ez viszont
szintén nem lehetséges odaát, mivel ott, ahol nincs rászoruló, ott nem létezhet
a rászorulókon való segítés, tehát nem lehet adósságtörlesztés. Igaz az is,
hogy senki nem juthat az Atyához, csak Jézus által (Jn 14,6),
és senki nem jut Jézushoz, hacsak az Atya nem vonzza őt (Jn 6,65). Az Atya
pedig csak azokat vonzza, akik az Atyánál tanultak (Jn 6,45). Tehát már
születésük előtt megbánva az ott elkövetett szeretetlenségüket önmagukkal szemben,
megtanulták, hogy ezt nekik jóvá kell tenniük. Jézus csak a Földön van minden
szellemi teremtményében rászoruló, tehát viszontszeretni vágyó módon jelen. Így
ismét csak szóba kell állnom azzal a lehetőséggel, hogy mindenki leszülethet a
Földre újra, amíg újjá nem születik saját testében az által az Isten Lelke
által, aki nemcsak képes, de újjá is szüli azt (Jn 3,3),
aki Őt a rászorulókban szereti.
A teljesség
kedvéért meg kell még említenem azt, hogy Isten nem személyválogató, hanem
szerepeket kiosztó. De a szerepkiosztásban sem lehet személyválogató. Így
amikor keresztelő Jnt már születése előtt betöltötte Szentlélekkel (Lk 1,41-44),
akkor ezt csak azért tehette, mert Jánosnak igazolnia kellett már előbb, hogy
Istent visszaszeretése az ő lelkében már eldöntött tény. Jézus szavai alapján ő
Illés, akinek el kellett jönnie előfutárként (Mt 11,14), hogy mint pusztában
kiáltó előkészítse az Ő útját.
Az
Ószövetségből egyetlen idézetre hívom fel figyelmeteket. Jób könyvében ezt
olvashatjuk: „Mezítelenül jöttem ki anyám méhéből, és ruhátlanul térek oda
vissza Jób 1,21” Tudom, hogy Jób könyve tanmese. De éppen, mert tanmese,
tanítani akar minden kijelentésével!
Szívesen
vállalom a fentiekkel kapcsolatban az olyan termékeny párbeszédet, amelyben
minősítések helyett érvekkel válaszolunk egymásnak.
Testvéri
szeretettel: Dombi Ferenc 39 /4243
Lélekvándorlás:,
23 ~2325-2313, 26 ~2673, 30 ~3041,
33 ~3473, 38 ~4129, 39 ~4243,
42 ~4580.
************************************************************************
Kérdező: 4. Egy kutyáról is
szeretnék hallani!
HANG: 4. Az állatokról általánosságban mondok pár szót:
Az állat
tökéletesebb a maga nemében, mint az ember, mivel a beleprogramozott
ösztönrendszer automatikusan működik. Ezért lehet az állatoktól tanulni, és
lehet őket pótcselekvésként alkalmazni. Állat képes helyettesíteni Istent,
embert egyaránt, ha valaki erre alkalmazza valamelyiket. De állat sohasem volt ember, és nem is lesz soha. Az
állatnak nincs örök élete. Amikor ösztönvilága felbomlik, akkor léte tovább
értelmét veszti. Az állat önmagában értéket nem hordoz. Ha hasznos az ember
számára, vagyis ha Hozzám közelebb tud általa kerülni valaki, akkor gondoznia
kell, és alkalmazni, ha káros, akkor el kell pusztítani. Ne keverjétek össze az
eszközöket a céllal. Nincs állatokon és növényeken keresztül vándorló lélekvándorlás. Amint a pákozdi hegyek nem tudnak sem
boldogok, sem boldogtalanok lenni, úgy egyetlen állat sem képes egyikre sem.
Nem, mert nem tud örök értékben gondolkodni. Nem gondolatai irányítják
ösztönét, hanem az ösztöne irányítja gondolatát, emlékezetét. 6 /484
Kérdező: 1. Gyermektelen vagyok. Ez nagy gondot jelent.
2. Nagyon
eltávolodtunk egymástól férjemmel.
3. Nagymamáról,
édesapámról szeretnék tudni valamit.
4. Álmomban
láttam a Madonnát karján a Kisdeddel. Mit jelent ez?
HANG: Gyermekem! Minden ember, aki a Földre születik, két, gyakran
nem könnyen összeegyeztethető batyuval jelenik meg. Az egyik maga a test, annak
minden előnyével és hátrányával. Tehát a faj- és önfenntartási ösztönök
követeléseivel. Ezek normális körülmények között szinte automatikusan követelik
a magukét, s ez nem baj, hanem éppen a testi egészség jele. Ebbe tartozik
egyértelműen az anyai ösztön, amely az emberalatti világ élőlényeinél is
világosan felismerhető. Az emberalatti világban soha
nem jelenthet problémát, mivel nem boldogságra teremtett lények, s így, ha ez
az ösztönpár felbomlik, nincs értelme tovább e lények életének. Az embernél nem
így van.
Az ember
nemcsak ösztön-batyut hoz magával, hanem egy sorsvonalat is, melyet karmának
neveztek, s amely fontosabb az ösztönök működésénél. E sorsvonalon feloldani a
nehézségeket, illetve könnyíteni a haladást, az ösztönök hol segítik, hol
akadályozzák, nehezítik a földi életet.
Gyermektelenséged
karmikus eredetű, és sem neked, sem férjednek nem jelentene könnyebbséget, ha
volna családotok. Ennek ellenkezőjét csupán a fantáziátok sugallja, amely
jobban áll az ösztönök uralma alatt, mint a karmikus sorsvonal ezt kívánhatná.
Vannak ugyan rendkívüli
eszközök, melyek használatával le lehet erőszakolni számotokra gyermeket innen
a Földre, de ezeket nem ajánlom. Ne feledd, bár tudom, hogy a gyermekáldás az
áldás, de nem beszéltem soha arról, hogy boldogok azok, akik ebben az áldásban
részesülnek. Beszéltem viszont olyan időről, amikor sajnálni fogják az anyák, hogy
gyermeket hoztak a világra, sőt boldogoknak fogják mondani azokat, akiknek soha
nem volt gyermekük! (Lk 23,29).
Hivatásod a
szeretni tanítás! Neked is, férjednek is! Valakinek örülnie kell, hogy te vagy!
Ha egy este, visszatekintve a napra, azt látod, hogy sem ember, sem Én nem
örültem neked, ennek sohasem lesz oka az, hogy nincs gyermeked. Oka mindig az önzésnek
valamilyen formája lesz. Ezt pedig gyermekkel, gyermek nélkül egyaránt meg
lehet szüntetni!
A többi
kérdésed közül csak az álmodra reagálok. Anyaság utáni vágyad vetítette magad
elé a Madonnát, és a Kisded szintén a gyermek utáni vágyad megjelenülése volt.
E vágyaknak vannak szép és nemes érzelem-virágai, de ne ezekre építsd az
életedet, hanem arra, hogy te Isten édes gyermeke vagy, és Én mérhetetlen
szeretetemben mindent megteszek érted, hogy Bennem megtaláld boldogságodat, ha Értem
jobban élsz, mint vágyaidnak. 10 /816
Kérdező: BŰN-E AZ ÁLLATOK
MEGÖLÉSE?
1. Állatokat
ölünk. Ez nem szól a ne ölj parancs
ellen?
HANG: 1. Az állatok megölése
nem szól a ne ölj parancs
ellen! Az állat esetében a faj- és önfenntartás ösztönét élteti az Isten
akarata. Amikor ezek felbomlanak, akkor nincs értelme,
hogy tovább éljenek. Tehát az állat nem boldogságra van
teremtve. Isten nem azért tartja életben, hogy boldog legyen, hanem
azért, hogy a magasabb létszint, tehát az ember értelmes módon használja fel
saját érdekében.
Az emberben is
működik a faj- és önfenntartási ösztön, de ezek felbomlása után is él tovább,
mert boldogságra, tehát Istenre van teremtve! Emberrel más embernek nem szabad
azt tennie, amit akar! Nem veheti át Isten szerepét! Emberrel csak Isten teheti
azt, amit akar. Isten pedig azt akarja, hogy boldog legyen, vagyis úgy birtokolja
a jót, hogy soha ne kelljen félnie annak elvesztésétől (Egyetlen ilyen JÓ van:
AZ ISTEN!). Valójában e parancs: NE ÖLJ!, nem azt jelenti, hogy ne vágd le a
másik élőlény fejét, hanem azt, hogy ne akard azt tenni embertársaddal, amit
akarsz, hanem azt tedd vele, amit magad is szeretnél, ha veled tennének. Ezért
nevezi GYILKOSNAK János már azt is, aki gyűlöli embertársát (János első levele
3,15), még mielőtt a szó szoros értelmében megölte volna őt! 11 /937
.
Kérdező: 3. Miért betegek az állatok?
HANG: 3. Amikor egy állatban a faj-
vagy önfenntartás ösztöne nem a megszokott formában mutatkozik meg, akkor
mondjátok, hogy az állat szenved. A valóság az, hogy az állat nem tud
értelemszerűen önmagára reflektálni, tehát nem tudja, hogy ő ő! Nincs
személytudata, tehát csak ti mondjátok, hogy ő szenved, mert azt látjátok, hogy
olyan megnyilvánulásokat produkál, amilyeneket ti szoktatok olyankor, amikor
szenvedtek.
Mivel az
állatot a faj- és önfenntartás élteti, ezért nincs
értelme létének, ha ez az ösztönpár szétesik, felbomlik. Ezért nincs az
állatnak örök élete, ezért nem lehet az állatnál boldogságról vagy szenvedésről
beszélni úgy, ahogy ezt az emberre vonatkoztatva megszoktátok. Tehát csak
nagyon áttételesen lehet azt mondani, hogy egy állat szenved vagy boldog.
Az állat csak
annyiban szeretet tárgya, mint egy virág vagy egy vödör. Nagyon természetes,
hogy ezek a működésük, hasznosságuk mértéke szerint különböző szeretet-érzést
váltalak ki belőletek, de ez a szeretetérzés ezeknek az emberalatti létezőknek
létét lényegében nem érinti.
Akik az
emberalatti létezőket nem eszköznek használják arra, hogy jobban tudják
szeretni embertársaikat, azok pótcselekvésekre használják ezeket, s ezáltal az
önámítás hazug világát élik meg valóságnak. 28 /2834
Kérdező: MAGYARÁZATOT KÉREK!
Hogyan kell
érteni a Lk 20,27-40-ig szóló részt?
HANG: Azok a könyvek, amelyek bibliamagyarázattal foglalkoznak,
világosan kitárgyalják az általad felvetett kérdést. Ezért Én, Jézus, csak
tömör választ adok most neked erre a szentírási részre.
A gazdag
szadduceusok úgy próbálták megnyugtatni saját lelkiismeretüket, hogy tagadták a
földi halál utáni életet.
Én, Jézus,
pedig anélkül, hogy a földi halált tagadtam volna, hirdettem, hogy van örök
élet!
A feltámadás
hogyanjáról azért nem beszéltem nektek, mert a tér-idő dimenzióban élő földi
halandónak nincs olyan antennája, amellyel torzításmentesen ezt felfoghatná,
sem olyan jelrendszere, amellyel megfelelően ezt ki lehetne fejezni.
Elégedjetek
meg a ténnyel! Van örök élet, és van feltámadás! Bárki ennél többet akarna
erről mondani, csak a különböző helytelen felfogásokat szaporítaná.
Szellemi lény
- ilyen az ember is - földi halálra úgy, mint a test, képtelen! Az, ami nem áll
anyagi részekből, az nem eshet szét. A test nem „része” az embernek, mint ahogy
a ruha sem „része” a testnek. Az ember azért hord ruhát, mert több, mint test,
és így fejezi ki, hogy vándor. A szellem azért jelenik meg a Földön testbe öltözötten, mert úton van!
Az emberalatti
élő világ önnönmagában nem hord tudatosságot. Sem vágya nincs az örök életre,
sem létének nincs értelme tovább, csak addig,
amíg benne öntudatlanul a faj- és önfenntartó ösztön működik. E nélkül az
ösztönpár nélkül értelmetlen a további léte. Az embernél nem így van. Az ember
boldogságra teremtődött! Ennek pedig lényegéhez tartozik a múlhatatlanság. „Aki
Bennem hisz, halált nem lát sohasem (János 11,25-26)”!
Van a
szellemnek is „halála”, amely nem azonos a megsemmisüléssel, de azonos a
boldogtalansággal. Amikor egy szellemi lény nem akar úgy lenni, létezni, ahogy
azt Isten elgondolta róla. Nem akarja azt, amire teremtődött. A szellemi
lényeknél ez az állapot nem a testben-éléssel kezdődik. A testben folytatódik!
Vannak tehát Földön élő halottak! Ez nem ellentmondás, mert más értelemben
élnek, és más értelemben halottak.
Van
újjászületés a Földön (Jn 3,3). Akiben ez megtörtént, így él, az
nem hal meg sohasem, bár a teste előbb-utóbb szétesik Jn 11,25.
De ő megtalálta helyét az Isten által elgondolt erkölcsi rendben. Ezért örökkön
örökké boldog!
Tulajdonképpen
minden szellemi lény boldogtalanságának az oka a helyre nem találtság! Az
újjászületéssel ez szűnik meg, és átjárja az újjászületettet a hazataláltság
öröme.
A feltámadás
hogyanjának megértése helyett megáldalak, hogy el tudd fogadni, át tudd élni a
HAZATALÁLTSÁG
ÖRÖMÉT!” 34 /3539
Kérdező: HOGYAN TISZTUL A
LELKIISMERET?
Hogyan kell a
lelkiismeretet ápolni?
HANG: Mindenkinek van lelkiismerete. Mindenkiben van egy olyan
„mikrofon”, amelybe az Isten, a mindannyitokban élő Isten szól hozzátok. Ez azt
jelenti a gyakorlatban, hogy minden ember már születésével magával hozott egy
olyan erkölcsi érzéket, amely alapján, értelmi szintjének megfelelően, rá tud
érezni arra, meg tudja mondani, hogy mi jó erkölcsileg, és mi nem jó. Az állat
ezt a szintet soha nem érheti el. Ezért az állat nem erkölcsi lény!
Elpusztulása után nincs értelme tovább létének!
A magatokkal
hozott „mikrofon” azonban mindenkiben elhangolt állapotban van. Saját okos esze
és körülményeinek hatása alapján, amint növekszik valaki, úgy formálódik,
finomul vagy tompul mindenkiben ez az érzék. Finomul akkor, ha Én, Jézus,
vagyok az, akihez formálja ezt valaki, és tompul olyankor, amikor valaki az
elembertelenedés irányában indul el. Vagyis olyan irányban, amelyet nem lehet
azonosítani Velem, Jézussal.
Aki saját
hibáján kívül nem ismer Engem, az a józan eszének használatával saját
természetéből is ki tudja olvasni - persze némi torzítással - azt, amit Én,
Jézus, tanítottam nektek. Vagyis azt, hogy csak azt tedd másnak, amit magadnak
is kívánsz, hogy neked tegyenek mások, és ne tedd másnak azt, amit nem
szeretnél, ha veled mások tennének.
A te
lelkiismereted behangolása jó irányban halad! Nagyon örülök ennek! Te már
ráláttál, és bizonyos mértékben ráléptél arra az ÚTRA, amellyel Magamat
azonosítottam. Ez végső soron azt jelenti, hogy megtért ember vagy, tehát az
Én, a te Jézusod szerint akarod átalakítani gondolkodásodat. Földi embert ennél
nagyobb felfedezés nem érhet! 34 /3550
Kérdező: VÁLSÁGBAN A HÁZASSÁGOM
Mit tegyek, ha úgy érzem, hogy egy kezdettől fogva szokásjogon
alapuló
katolikus házasság elvesztette házassági funkcióját?
HANG: Pontosan azért, mert nagyon szeretlek, a kérdésedre adandó
válaszomban nem beszélhetek mellé. Lelkiismeretet megnyugtató válaszom csak
olyan lehet, amely igaz is, és erőt sugárzó is.
„Kezdettől
fogva szokásjogon alapuló katolikus házasság” nem létezik! Csak olyan katolikus
házasság létezik, amely kezdettől fogva Isten szándékán alapul, s idővel
különböző szokások kapcsolódhatnak hozzá.
Mivel az ember
nem egy higiénikus istállóban kitenyésztett állat, ezért a csupán faj- és
önfenntartás ösztöne nem lehet végső meghatározó az ember számára. Az állatnak
azért nincs örök élete, mert a faj- és önfenntartási ösztönének felbomlása után
nincs értelme tovább a földi életének.
Mivel minden
szellemi lényben, tehát minden emberben, a boldogság utáni vágy a
legmeghatározóbb, s ez a vágy léket kapna, értelmét vesztené, ha nem lenne örök
élet, ezért senkinek nem lehet fontosabb feladata, mint az a benső béke,
amelynek másik neve a határt nem ismerő áldozatra is képes őszinte szeretet. A
boldog örök életet csak az nyerheti el, aki nem arra teszi a hangsúlyt, hogy
azt, ami úgyis mulandó, főszerephez juttassa. E mérleg: „Mi ez az
örökkévalósághoz képest?” mindig kéznél kell hogy legyen ahhoz, hogy valaki
bizton remélhesse a hazataláltság soha véget nem érő örömét. A reményből élés
csak akkor méltó az emberhez, ha ennek horgonya nem mulandóságba kapaszkodik!
Remény nélküli élés pedig nincs. Vagy szikla, vagy homok az alapja annak az
életháznak, amelynek megépítése mindenki számára kötelező. A „vihar” mindegyik alap számára feltétlenül
ki fog törni, és senki ki nem kerülheti, hogy jöjjön a hömpölygő áradat! (Mt 7,25-27)
A házasságra
vonatkozóan mondottam, hogy amit Isten összekötött, azt ember szét ne válassza.
Sajnos gyakran szétválasztjátok minden isteni tilalom ellenére. A szétválasztás
bár mindkét félt érinti, de soha nem egyszerre szokott történni. Ha valakit
elhagyott a társa, akkor ő tovább is hordozza áldásomat. Természetes, ha a
másik fél megbánta tettét, akkor Én, aki Irgalom vagyok, mindenkor megbocsátok,
és erőt adok annak is, aki elszakította a házassági kötelékét, hogy cipelni
tudja szétszakított házassági kötelékének roncsait. Nálam, Jézusnál, tehát
mindig van megoldás!
Számodra azt
tanácsolom, hogy rendszeres reggeli imáidban kérd áldásomat napi teendőidre, s
tégy meg mindent annak érdekében, hogy halálod órája, amely feltétlenül
bekövetkezik, legyen életed legboldogabb órája. Ha e tanácsomat elfogadod,
akkor meg fogod tapasztalni azt, hogy vagy csökkentem a keresztedet, vagy
növelem az erődet, de mindenkor segíteni foglak. Az ősellenség - aki tud hatni
a fantáziádra - csak ijesztgetni tud, de életedet megszépíteni soha. Boldogság
helyett bódulatot kínál fel, szikla helyett homokot, hogy a csalódások
sorozatába taszítsa életedet Mt 7,24-27* ~
Lk
6,47-49*. 38 /4097
Kérdező: 3. Az állatok is fejlődhetnek
lelkileg?
HANG: 3. Az állatnak nincs szellemi
lelke, ezért nem is fejlődhet e téren. Ami nincs, az képtelen fejlődni! Az
állat a maga nemében éppen azért tökéletes, mert nincs is szüksége fejlődésre.
Az állatnak arra van szüksége, hogy az ön- és a fajfenntartás működjék benne.
És csak addig van értelme létének, míg ez működik benne. Amikor és ahogy ez
felbomlik, megszűnik, nincs értelme annak, hogy tovább
éljen.
Amikor ti
valami jó tulajdonságot fedeztek fel egy állatban, akkor azt magatokból
vetítitek rá, mint jót. A vadállat semmivel sem rosszabb, mint a szelíd vagy
megszelídített állat. Nem, mert az állat nem erkölcsi lény! A világ
leggonoszabb emberének a kutyája is képes átharapni a világ legjobb emberének
is a torkát, akkor, ha ösztöne ezt diktálja. Ne emeld hát az állatot erkölcsi
szintre! Az állatnak nem lehet örök élete! Nem, mert nincs olyan boldogság
igénye, amely ösztönei ellenében irányíthatná. Ezért az állatot nem nevelik,
hanem idomítják!
(A józan
gondolkodás alapján nyilván nincs igényed a tetűt, a poloskát dédelgetni,
szeretgetni! Pedig ezek ugyanúgy állatok, mint a kutya, amely pusztítja a benne
és rajta élősködő bolhákat!) 39 /4203
Lélekvándorlás
- állatok: 6 ~484,
10 ~816, 11 ~937,
28 ~2834,
34 ~3539,
34 ~3550,
38 ~4097,
39 ~4203.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése