Létsík, Létsíkok
❀
6 ~477
Kérdező: 5. Hányféle és milyen létsíkok
léteznek?
HANG: 5. A
létsíkok taglalásába nem akarok belemélyedni.
Elégedj meg most azzal, hogy kielégítő információkat és erőforrásokat kínál fel
az a szemlélet, mely az érzékelhető világot négy (ásvány-, növény- állat-,
ember-) világra osztja fel, a szellemvilágot pedig kilenc (angyalok,
főangyalok, fejedelmek,---, erők, uralmak, hatalmak,---, kórusok, kerubok,
szeráfok,) világára osztja fel.
❀
8 ~681
Kérdező: 2. Mondj valamit az Oltáriszentségről és a szentmiséről.
HANG: 2. Én vagyok az élet kenyere Jn 6,35*-
Jn
6,48*. Eledelnek maradtam közöttetek. Minden eledel arra való, hogy
energiát közvetítsen, hogy fejlődést mozdítson elő. Ha valaki csak felvesz
energiát, de nem adja tovább, az valami nagyon nagy jót ront el! Nagyon
ártalmas! Szépen kifejezve: lejáratja az energia értékét.
Én azért
maradtam közöttetek a kenyér színében, hogy végtelen szeretet-energiámat
tudjátok átvenni, tudjatok ti is falat kenyérré válni azok számára, akik éppen
azért esznek, rágnak, bántanak benneteket, mert nagyon kevés
szeretet-energiával rendelkeznek. Ha szentáldozáshoz járultok, akkor képeseknek
kell lennetek arra, hogy az Én szeretet-energiám a ti megbocsátásotok által
feltöltse azoknak szeretetét, akik titeket eddig bántottak. A farkasoknak
egyetlen esélyük van arra, hogy bárányokká váljanak: ha a bárányok vállalják,
hogy fölfalják őket a farkasok. Ez azért van így, mert a báránylét magasabb,
mint a farkaslét. A világrendben pedig a magasabb létsík
az, ami képes magába asszimilálni az alacsonyabb létezőt. Így épül az ásvány a
növénybe, a növény az állatba, az állat az emberbe, az ember az Istenbe,
táplálkozás útján. E lehetőségnek megteremtése a szentmise.
❀
11 ~957
Kérdező: 7. Szenvedés nélküli szeretet még a Mennyországban sincs
jelenleg? Mi az, hogy jelenleg? Ott is van idő? Van tér is?
HANG: 7. A mennyek országa
és a földi élet vonatkozásban vannak egymással. E vonatkozás egyik pontján
nincs „jelenleg”, de a másik
pontján VAN! E kérdésetek válaszában tehát arról van szó, hogy mindaddig, míg a
Földön bárki boldogtalanná teheti önmagát, Isten, aki bizonyos értelemben MAGA
A MENNYORSZÁG, szenved emiatt. A szeretéssel elvileg mindig együtt jár a
szenvedés. Gyakorlatilag viszont csak addig, amíg van szenvedést okozó. A
szenvedést okozóknak a Földön kell megszűnniük, hogy a Mennyországban se legyen
szenvedés. Ezt a vonatkozás természete követeli!
Itt meg kell
még említenem, hogy Isten és teremtményei vonatkozásában mindig van, tehát a
mennyek országában is van a teremtmények oldalán olyan, amit időhöz lehet
hasonlítani, mivel a teremtményekben itt is van változás, kommunikálás,
fejlődés, kibontakozás. A látás-szeretés, még jobban látás, még jobban szeretés
végtelenre nyitottan transzformálják egymást. A mennyek országa kicsit sem unalmas
állapot! Apostolom erre érzett rá az Jn első levele
3,2-ben.
Amit pedig a
„térről” mondottatok, arról tudnotok kell, hogy a tér nem egy önálló valóság,
hanem az anyagnak az a tulajdonsága, hogy viszonyítható más anyaghoz. A Földön
(és nemcsak a Földön) az időről is azt lehet mondani (ismét azt kell mondanom,
hogy bizonyos értelemben), hogy nem létezik teremtményektől, mozgástól
független, önálló léttel. A múlt és a jövő a JELEN „tulajdonsága”. Egyik
sincs a maga valóságában sem a jelenben, sem a jelen nélkül. A múlt azért múlt,
mert már nincs. A jövő azért jövő, mert még nincs. A jelen
mindig hordoz valamit abból, ami volt, és abból, ami lesz. Ami volt, azt az
emlékezés szintjén, ami lesz, azt az elgondolás, tervezés, fejlődés, haladás
szintjén. Tehát minden teremtett létező a maga létsíkjának
megfelelő szintjén hordoz egy olyan tulajdonságot,
amely alapján lehet múltról vagy jövőről beszélni vele kapcsolatban,
illetve ha szellem lény, tud beszélni mással kapcsolatban.
❀
20 ~1964-1975
Kérdező: CSODÁLATOS MEGTAPASZTALÁSAIM VOLTAK!
Az a sok
gyönyörű álom és élmény, amelyeket átélhettem, kitől származott?
HANG: Minden, ami épít, buzdít, vigasztal, az Tőlem van! Nagyon sok
olyan forrás nyílt meg számodra a szellemvilágban, amely a földi életedet
szeretetben gyümölcstermővé tudja tenni.
Egy fa, ha jó
talajba ágyazódtak gyökerei, ha megfelelő Napot és esőt kap, akkor
automatikusan meghozza azokat a gyümölcsöket, amelyek saját természetének
élvezetes adományai magasabb létsíkok (állat, ember) számára.
Az embernél
nem egészen így áll a dolog! Nagyon fontos a talaj, ahol és akikkel élsz,
nagyon fontos a Nap, a szeretetem, amit árasztok feléd, nagyon fontos az eső,
az információk, tehát a források, a könyvek, előadások, emberi kapcsolatok, de
mindez nem elég! Ezek önmagukban nem képesek olyan gyümölcsöt kiérlelni a te
életedből, amely az egész örökkévalóság örömét szolgálná! Mi hát az, ami az
előzőket képessé teszi arra, hogy Isten öröme légy?
Az IRÁNY!
Minden azon múlik, hogy az előbb említetteket milyen irányba állítottad be
életedben. E téren némi aggodalmam van.
Minden erőddel
azon kell lenned, hogy ne te magad légy magad számára a legfontosabb, hanem az,
hogy Én mit akarok itt és most veled! Neked nagyon elmélyült és célirányos
reggeli imáidnak kell lennie ahhoz, hogy a jelened megszentelését ne csak
mindennél fontosabbnak tartsd, de ennek megvalósítására törekedj is!
Az nem jelent
semmit, hogy tudsz járni vagy nem! Nem jelent semmit, hogy mi történik veled. A
legfontosabb az, hogy mi történik benned! Olyan nap nem létezik, hogy ne
volna lehetőséged kimutatni szeretetedet, tehát azt, hogy Én benned élek.
Lelkem élteti a te lelkedet! Ezt ne feledd el! A másokra figyelés sokkal
fontosabb, mint az, hogy rád figyeljenek! Meg kell értened, hogy nem te vagy az
érdekes, hanem Én! Amennyiben ez realizálódik benned, annyiban tudsz te érdekes
lenni Nekem! És ez a lényeg!
Végeredményben
még az is teljesen mindegy, hogy élményeid honnan voltak és vannak. A lényeg
az, hogy ezeket mire használtad és használod! A szeretni tanításnál fontosabb
nincs a világon. Mindenki azért született le a Földre, Én is, hogy ezt
valósítsa. Sajnos, az önközpontúság, az érdekessé válás igénye az emberek nagy
részét szinte alkalmatlanná teszi a szeretni tanítás okos megvalósítására.
Aki sokat kap,
attól sokat is követelnek Lk 12,48. Mindig mindenkinek csak az marad
meg, mint örök érték, amit mások érdekében odaadott!
❀
20 ~2016-2027
Részlet BARCZA BARNA „Érvek és szempontok a
reinkarnáció szükségessége mellett” című tanulmányából.
„A Föld
nyugati féltekéjén sokan úgy gondolkodnak, hogy a reinkarnáció tudomásulvétele
jobbára a keleti emberek gondolkodásába illeszkedő, de semmiképp sem
bizonyítható. A keresztények világán belül pedig egyenesen visszatetszőnek
tűnik ez a felfogás, hiszen 1500 éven keresztül csupán egyetlen földi
életünkről tanultunk, hallottunk. A túlvilágra csak a jutalmazás-büntetés
maradt. Ott is két állapot véglegesülten, egy pedig átmeneti jelleggel.
Ha napjainkban
azt tapasztaljuk, hogy a kereszténységen belül is sokan és egyre többen
fogadják el valóságnak a reinkarnációk sorát, akkor pedig hajlamosak vagyunk
ezt olyan szimpátia-kérdésként kezelni: „Elfogadja, mert neki ez szimpatikus” -
mondjuk. Ebben burkoltan arra gondolunk, hogy ez egyáltalán nem bizonyítható,
még kevésbé szükségszerű. Akik mégis hisznek benne, azokra pedig legyintve azt
mondjuk: Az a hobbijuk!
Eszünkbe se
jut, hogy ezen fordul, ha nem is az Isten léte, de mindenképpen az Isten
szeretet-volta. Már amilyennek Jézus bemutatta Atyánkat. Akik nem hisznek a
reinkarnációban, azok nem tudnak választ adni egy sereg olyan kérdésre, amelyek
pedig kikezdik Isten szeretet-természetét. Sok Istentől elforduló ember az
ilyen megválaszolatlan kérdéseken megbotránkozva lett hitetlenné.
Mik ezek a
megbotránkoztató, Istent önkényes személyválogatással illető és szeretetlennek
mutató tények?
Mielőtt
felsorolnánk néhányat ezek közül, előbb határozzuk meg, mi is a reinkarnáció?
A reinkarnációk tényét elfogadók hisznek
az ember préegzisztens létezésében, vagyis abban, hogy az ember szelleme már a
fogantatása előtt létezett a szellemi létmódban. Ott bukott el, vagyis fordult
el Istentől, és ezáltal személyisége dezorganizálódott. Közben a
szeretet-törvény valósítását megszüntetve életében, egyre mélyebben öltözött
bele az át nem látszó sűrű anyagba. Az Istentől elfordultság, tehát a
kárhozottság állapotából Isten a bukottakat is kimenteni akarja, hiszen az
Isten szeretet-természete soha nem szűnhet meg. Még azokat a teremtményeit is
szereti, akik Tőle elfordultak. Isten eredetileg teremtett szellemvilágát a
bukottak által létrehozott anyagi káoszból úgy menti ki, hogy előbb egy újabb
teremtő aktussal a káoszt Kozmosszá rendezte, s a Kozmoszon belül létrehozta
azokat az embertesteket, amelyekbe a bukott szellemeket belehelyezhette, hogy
az ilyen megtestesített, vagyis inkarnálódott bukott szellemek az egyes életek
során, tehát haláluk után megismételt testetöltések útján, bár lassan, de egyre
inkább visszakapaszkodhassanak bukásuk előtti létszintjükre, majd onnan - már
inkarnáció nélkül - egyre tovább a saját tökéletesedésük maximumáig, az Isten
Országába betagozódásukig.
Ezek után
soroljunk fel most néhányat a megbotránkoztató tényekből.
Ha nem volna
préegzisztencia és reinkarnáció, akkor nagyon megbotránkoznánk azon, hogy a
Szeretet-Isten
1. miért
szünteti be szeretetét a Tőle eltávolodottakkal szemben? Miért létesített örök
kárhozatot?
2. miért
teremt lelket nyomorék testekbe? Miért teremt lelket egy megerőszakolt nő
magzatába? Hiszen ezekkel a ténykedéseivel a megszületett gyermek sorsa,
starthelyzete rendkívül egyenlőtlen. Ő pedig jogosan lenne nevezhető
szeszélyesnek, személyválogatónak, igazságtalannak. Nem Szeretet-Isten lenne,
hanem kifejezetten igazságtalan Isten.
3. miért ad az
egyes embereknek nagyon-nagyon különböző kifutási területeket egyenlőtlen
esélyekkel?
4. miért
szenvednek a jók, miért élvezhetik az anyagi javakat a jólétet, a gazdagságot a
különböző mértékben gonoszok?
5. ha az ember
is szeretetre van teremtve, akkor miért van a Földön többségben a
szeretetellenes élet: a bűn, a gonoszság?
6.
igazságos-e, hogy a jó korán hal meg és szenvedve, a gonosz meg sokáig él kevés
szenvedéssel?
Folytathatnánk.
Hitetlenek vagy hitetlenné váltak gyakran támadnak ránk ilyen kérdésekkel.
Hagyományos, reinkarnáció nélküli teológiánkkal igazán nem tudjuk nekik
megmutatni az Isten „becsületét”.
Bevezetésünk
után most vegyük sorra meggondolásainkat a reinkarnáció szükségessége mellett.
Elméleti megfontolások
1.1. Isten a
saját képére, tehát a szellemi létmódban teremtett.
Nem lehet
csodálkozni azon, hogy minket meghatároz anyagba bukott léthelyzetünk. Ne
felejtsük azonban, hogy nem ez a kiindulási létállapot. Isten alapvetően
szellemi létező, nem található meg benne a mi drasztikus és áthatolhatatlan,
átláthatatlan sűrű anyagunk. Hiszen ez a szellemi létezés mozgékonyságának,
átláthatóságának legnagyobb korlátozása. Amikor Isten a teremtésbe árad, akkor
kiterjeszteni akarja erejét, nem korlátok közé szorítani. A szellemi létezés
olyan felszabadult létezés és olyan tüneményes mozgékonyság, hogy csak ezen a
szinten kívánhatott partnereket létrehozni, nem pedig abban a bezártságban,
amiben mi most létezünk. Igaz, hogy szellemeket teremtő kisugárzása
egyéniség-csírákat hozott létre, akikben a tökéletesség még csak a kibontakozás
hajnalát jelentő magocskákban volt jelen, de ezek a csírák éppen az egyre
teljesebb találkozásokban borultak virágba. Tehát a találkozásokat egymással és
Teremtőjükkel éppen hogy segíteni kellett, nem pedig korlátozni. Az állandó,
sokcsatornás találkozásuk egyre áttekinthetőbb egységekbe, közösségekbe
rendezte őket. Isten teremtényeinek szellemvilágában a transzparencia
(átlátszóság) volt a természetes, nem az egymástól elszigeteltség vagy
elzártság. Szerencsére még senki nem találta fel azt a sűrű anyagot, amely
teljesen elzárta volna őket egymástól és Istentől.
1.2.
Tapasztalati anyagunk a szellemi létben történt bukás következménye. A bűn eredménye:
káosz.
Amíg a
teremtett szellemek rajta maradnak az Isten kijelölt törvénypályáján, addig a
szellemek világa átlátszó és áthatolható volt. A gondolatátvétel a
szellemtestvérektől erőlködés nélkül történhetett. A kapcsolatba lépés és
közösségalkotás érzelmi vonzalmak alapján jöhetett létre. Az adás kölcsönössége
annyira egyetemes volt, hogy az ebből adódó szimmetria az egész teremtett
mindenséget egyensúlyban tartotta és átlátszóvá tette. Tehát bárki bárkivel
közösségi kapcsolatba léphetett, nem volt közöttünk fedés, takarás. Mindenki
megosztotta a másikkal tudását, élményanyagát, kapcsolattapasztalatát, teremtő
kreativitását anélkül, hogy egyéniségét föl kellett volna ezért áldoznia.
Ez az
egyetemes állapot csak addig tartott, amíg meg nem indult a kezdeményező és
elcsábító szellemek bukása, vagyis az Isten törvénypályájáról való letérés.
Egyszerűsítve így is fogalmazhatnánk: megszüntették az adás szimmetriáját.
Azok, akik beszüntették az adást, akik csak elfogadtak vagy elvettek, azok
saját léttartományukat kezdték besűríteni, egyre áthatolhatatlanabbá tenni.
Mivel mindezt csupán mérhetetlen önérvényesítő szándékkal, önzéssel és
nagyravágyással tették, de átfogó koncepció és szolgáló alázat nélkül, ezért ez
a létsűrűsödés kaotikus tendenciája létrehozta a káoszt, az össze nem rendezett
sűrű anyagot.
1.3. A Szeretet-Isten a bukottakat sem szűnt meg
szeretni.
A szabadsággal
lehet élni és visszaélni. A Teremtő szeretete azonban alkalmat ad minden
változat kipróbálására. Mi nyomban haragszunk a másként gondolkodókra és
másként cselekvőkre. Isten azonban soha nem szünetelő szeretet-sugárzásával
azokat is körülöleli, akik éppen az általunk helytelenített változatot
próbálják ki. Hiszen a kipróbálás előtt legfeljebb hallottak a törvénypálya
elhagyásának rosszaságáról, boldogságot hosszú távon megtorpedózásáról, de
tapasztalatok híján ez merő teória volt számukra. A gyereknek is hiába mondja
mamája, hogy ne fogd meg a forró kályhát. Amíg meg nem égeti kezét, addig alig
tud valamit a szabály semmibevevésének rosszaságáról.
A szabadság a
szellemek bukásakor úgy értelmezhető, hogy a teremtő Isten lehetővé teszi az
általa nem boldogítónak tartott lehetőségek kipróbálását is. A szakadék mélyére
zuhant vad síelő maga fog kiáltani szabadító és szabadulás után. Isten pedig
épp azon gondolkodik meg nem szűnő és sértődésmentes szeretetében, hogyan is
szabadíthatja ki a bukottakat már felismert rossz helyzetükből, miközben
továbbra se sérti szabadságukat.
1.4. A második teremtés a bukottak által
létrehozott létsűrűsödés káoszát Kozmosszá rendezte.
Isten csak a
saját képmására teremtett, tehát szellemi létsíkon
teremtett. Eszében nem volt sűrű anyagot teremteni. Ha azonban a bukottak mégis
„legyártották” azt az anyagot, melyben tehetetlenkedve „fuldokoltak”, akkor
most olyan módon kell segíteni rajtuk, hogy ezt a maguk teremtette káoszt
használható, tehát funkcionáló közeggé kell rendezni, melyben már valamilyen -
bár alacsonyszintű - életfunkciók a szellemek számára is létrejönnek.
Ezzel a
feladattal bízta meg valamelyik igen hatalmas szellemét, aki az Atya
törvényútján járva rengeteg energiát gyűjtött össze. Létrehozta a maga hatalmas
energia-napját. A nevét nem ismerjük. Pál szeretné ezt a feladatot Jézusra
ruházni. Jobb, ha mi csak a káoszt Kozmosszá rendező Szellemről beszélünk.
Ez az
átrendezés, ez a Kozmosz-teremtés, ez az úgynevezett második teremtés. Mélyebb
átgondolások nélkül is be tudjuk látni, hogy a végrehajtó Szellemnek mennyi
korláttal kellett megküzdenie. Hiszen egy összekuszált léttartományt kellett
„kisimítania” és viszonylagosan funkcionálóvá tennie. Ez azonban az anyag bűnös
keletkezése miatt csak nagyon töredékesen sikerülhetett. Ezt az új
léttartományt, a bukottak által létrehozott sűrű anyagot már nem jellemezhette
az egyetemes léttörvény, az adás, hanem erre már a vevés erőszakos ismérvei a
jellemzőek.
Mielőtt a
bukott szellemek belehelyezhetők lettek volna a biológiai szinten egyre
komplexebb anyagstruktúrákba, már akkor és ott tapasztalhatók egy nem Istentől
indított magatartás megnyilvánulásai. Alacsonyabb rendű létezők esetében is
saját létük fenntartásához mások elpusztítása szükséges. Hasonlattal élve: Míg
a hajón minden utas megkapta a maga élelmiszeradagját, addig a hajótörés után
az Óceán egy elhagyott szigetén már csak egymást felfalva lehettek túlélők.
Nagyon sokan
eme nem isteni törvények érvényesülése miatt jutottak el Isten tagadásáig.
Ezért kell nagyon értenünk, hogy az Isten-teremtette szellemvilágban nem voltak
ilyen más energiamezejét elrabló megoldások - a bűnbeesés előtt. Az anyag nemcsak
létében, de funkcionális mivoltában is eleve eltér Isten adás-törvényétől, a
szeretettől. A szellemvilág is teremtményekből áll. Azok is relatív létezők.
Mégis az Isten adástörvényének síkján élnek. Relatív voltukból egyáltalán nem
következik, hogy Isten törvényeivel ellentétes módon éljenek. Ez csak a bukott
szellemekre, és bukásuk következményére: az anyagra érvényes. Ha valaki
tudományos alapossággal föltérképezné az élőlények önfenntartását mások élete
árán, hamar rájöhetne, hogy ez az anyagvilág nem Isten eredeti szándékából jött
létre.
Sem Isten, sem
a második teremtést végző Kozmoszt teremtő Szellem nem vádolható az anyagvilág
rosszaságáért. Hiszen ez a bűn, illetve bűnök következménye. A káosz Kozmosszá
rendezése éppen azt teszi lehetővé, hogy a bukott szellemek visszakapaszkodása
ezen erősen megrongálódott, de feljavított léttartományban elkezdődjék és
folytatódjék. Már az is látható, hogy az itteni nehéz áttekinthetőség miatt a
bukottak tökéletességre jutása nagyon nehezen történhet. Ezért is van szükség
annyi újra-testetöltésre.
1.5. A kozmosszá rendezett anyagban valósulhatott
meg a kegyelem rendje: a dezorganizálódott személyiség újra felépülése.”
❀
22 ~2202-2191
Kérdező: 3. Véleményt kérek az „Abszolútumba integráló”
mozgalomról.
HANG: 3. Az a szellemi
mozgalom, amelyet említesz leveledben, kétségtelen, hogy a legjobbat akarja,
amikor azt akarja tudatni veletek, hogy senki sem külön sziget, hanem minden
mindennel összefügg, és így mindenki számára lehetőség nyílik kifogyhatatlan
erőforrásba kapcsolódni.
Amit viszont
nem szabad szem elől tévesztenetek, az az, hogy Én, Jézus, egy olyan személy
vagyok, aki képes vagyok bennetek élni, mint valóságos valaki, ha befogadtok
szívetekbe Engem. E szó: ABSZOLÚTUM, nagyon személytelennek tűnik, és nem
érzékelteti a létsíkok közötti különbséget,
tehát az ásvány-, növény-, állat-, embervilág össze nem keverhető valóságait.
Egyedül csak az ember az a szellemi lény, aki az örök élet boldogító valóságát
képes nemcsak vágyaiban, elképzeléseiben elgondolni, hanem ezt magában hordozni
is. Erkölcsi értéke tehát csak az embernek van!
❀
30 ~3124
Kérdező: HONNAN SZÁRMAZIK AZ EMBER?
Érdekel az
ember eredete.
HANG: A létsíkok határvonala oly
vékony, hogy abban a durva anyagban, amelyben szellemetek él, ez szinte
megfogalmazhatatlan mindaddig, amíg az ásvány, növény, állat után el nem
juttok az emberhez.
Az ember és az
ember alatti világ között viszont már egyértelművé válik a helyzet, mert az
emberrel kezdődik az erkölcs, tehát a jó-rossz, boldogságboldogtalanság
világa. Az ember alatti világban ezekről csak nagyon áttételesen, nagy
többértelműséggel lehet beszélni. A leggonoszabb embert is megvédi a kutyája a
legjobb emberrel szemben is!
A
világmindenség örök törvénye, hogy a létsíkok
láncolatán az alacsonyabb létsík képes beépülni
a magasabb létsíkban lévő lény életébe. Így az
ásvány beépül a növénybe, a növény az állatba, az állat az ember szervezetébe.
Van tehát
minden Földön élő szellemi lényben, tehát minden emberben ásvány-, növény-,
állatszármazék, amely szolgálja az ember anyagi részét, a látható testét. Ez
mindaddig így van, amíg az ember szellemi lelke kötődik az érzékelhető,
látható, anyagi testéhez.
Semmiképpen
sem lehet igaz az, hogy az ember egy higiénikus istállóban kitenyésztett
minőségi állat lenne! Nem! Az ember, egészen ritka kivétellel, olyan szellem
megjelenülése a Földön, aki azért jelenült meg rövid időre, mert önzésével az
időtlenségben akadályozva volt szeretetének kiteljesítésében.
Van a
szeretetlenségnek egy olyan foka, amely csak földi dimenzióban szüntethető meg.
Ti mindannyian
itt a Földön olyan anyagi testbe ágyazott lények vagytok, amely test ásványi,
növényi, állati származékból tevődik össze, és korlátaival lehetővé teszi
számotokra azt, hogy szenvedések megtapaszta1ásával ránevelődjetek az önzetlen
szeretet felértékelésére. Egész földi életeteknek ez az értelme!
Ne az legyen
tehát a legfontosabb, hogy hogyan épül a tested az állati szintig, hanem az,
hogy ebben az állati testben a szellemi lelked tisztuljon meg attól a
téveszmétől, amely el akarja hitetni veled, hogy kívülről befelé, tehát mások
hatására, önző módon el lehet érni azt a szívbékét, amely után mindannyian vágyódtok!
❀
38 ~4129
Jézus szavai a reinkarnációról
Ezzel az
írással senkit nem akarok meggyőzni, csupán a felismeréseimet osztom meg úgy,
ahogy azokat most látom.
Véleményem
szerint különbséget kell tenni a reinkarnáció és a keletről származó
lélekvándorlás között. A reinkarnáció emberi testben való újraszületést jelent.
A lélekvándorlás alatt pedig ugyanazon emberi léleknek az ember, állat és
növény létsíkok közötti vándorlását értik azok,
akik hisznek ebben. Ez utóbbiról Jézus Krisztus nem beszélt. A reinkarnációról
viszont - mint az emberi lélek szeretetben való fejlődésének eszközéről - az
evangéliumokban igenis szólt.
a, Jézus beszélt arról, hogy ugyanaz a
lélek - a test halála után - egy másik emberi testben újra megszületik.
b, Beszélt arról is, hogy senki sem
juthat az Atyához, csak rajta keresztül (Jn 14,6).
A tapasztalat viszont azt mutatja, hogy e felismerésre az emberek túlnyomó
többsége nem jut el egy emberi élethossz alatt (Mt 7,13).
Tehát e felismerésre - az idő távlatában - lehetőséget kell biztosítani
számukra. A reinkarnáció ténye nélkül Jézusnak ezt az állítását: „és én, ha
felemelnek e földről, mindeneket magamhoz vonzok.„ (Jn 12,32)
komolytalan kijelentésnek kellene vennünk.
c, A reinkarnációra utaló tényként
beszélt Jézus arról is, hogy az emberi lélek már leszületése előtt szabad
akarattal rendelkezik, és dönt arról, hogy Isten akaratát képviselve, vagy
annak ellenében kíván a Földön élni.
Mindent
összevetve, a reinkarnáció kegyelmi rendje nélkül nem gondolhatnánk Istenre
úgy, mint gyermekeit végtelenül szerető személyre. A reinkarnáció nélkül Isten
meghasonlott szellemi lény, aki egyik kezével teremt, a másikkal pusztít. A
reinkarnáció tudatában Isten tökéletes bölcsességű, végtelenül szerető Atya.
Az idézeteket
Vida Sándornak az eredeti görög szöveghez ragaszkodó és a kifejezések magyar
változatait zárójelben is közlő fordításából vettem.
I. A
reinkarnáció legtöbbet idézett evangéliumi bizonyítéka a János - Illés
azonosság. Amint Bemerítő János, úgy az emberek többsége sem emlékszik előző
földi életére-életeire. S ez így jó. Hiszen a múlton való merengés könnyen
csapna át önmarcangolásba vagy alaptalan öndicsőítésbe. Ez pedig a jelen
feladatainak elmulasztását eredményezné, ami egyenlő lenne a múlt hibáinak
megismétlésével.
Mindenki
életében legfontosabb feladat az ön- és Istenismeretre jutás, tehát annak
felismerése, hogy Isten nem rajtunk kívül, hanem bennünk él, és rajtunk
keresztül másokat is akar szeretni.
A cél tehát a
jézusi gondolkodás és magatartás. Amint minden futó, aki indul egy versenyen, a
célszalagot keresi a tekintetével, és az előtte levő távra összpontosítja
figyelmét, úgy minden embernek a jelenben előtte álló feladatára kell
koncentrálnia.
Bemerítő János
tehát nem volt tudatában annak, hogy Illés testében és prófétai feladatával már
korábban is élt a Földön. Nem volt ennek tudatában, mivel lelki fejlődése
érdekében nem volt rá szüksége. Jézus viszont tudta, hogy ki volt korábban az,
akit Bemerítő Jánosnak hívnak.
1. „ mondom nektek, hogy Illés már eljött, de nem ismerték fel őt, hanem azt tették vele,
amit akartak, így az Emberfia is szenvedni fog tőlük.
Ekkor
megértették a tanítványok, hogy (baptista) Bemerítő Jánosról mondta ezt
(beszélt) nekik, „ (Mt 17,12-13) (lásd még Mk 9,11-13)
2. „ Ez az, akiről meg van írva: nézd, én elküldöm (hírvivő) követemet (angyalomat)
előtted, aki előkészíti utadat....
Bemerítő János
napjaitól fogva mostanáig az Egek (Istenének) királyi uralma erőszakot szenved
és az erőszakosok ragadják el (azt), mert minden próféta és a törvény Jánosig ezt jövendölte, és ha el
akarjátok fogadni: Ő maga Illés, akinek
el kell jönnie. „ (Mt 11,10-14) (lásd még Lk 7,27-28)
Fenti
szavaival Jézus, a János - Illés azonosságon túl azt is állítja, hogy emberből
lehet szellemi lény és szellemi lényből lehet ember. Van tehát kapu a szellemi
és az anyagi létsík között.
Nem véletlen
az sem, hogy Jézusnak és három tanítványának Mózes és Illés angyali szelleme
jelent meg a hegyen. Istennek van stílusa. A hegyen Jézus a működését megelőző
időszak első és utolsó prófétájával beszélt, vagyis Mózessel és azzal az
Illéssel, akiről tudjuk, hogy Bemerítő Jánosként is élt.
II. Felvetődik
a jogos kérdés: Illésen kívül kaphat-e más - szabad akarattal rendelkező -
szellemi lény is lehetőséget arra, hogy emberként megszülessen?
1. Jézus
válasza: „mindenki, aki hallgatott az
Atyára és nála tanult, hozzám jön,” (János 6,45) Jézus ezt a Földön mondja
el, hiszen Hozzá jönni, csak a Földön lehet. De az Atyára hallgatni és nála
tanulni csak a szellemvilágban.
Jézus előbbi
szavait a magam számára így tettem érthetőbbé: ’mindenki, aki úgy döntött, hogy
az Atyára akar hallgatni és ennek érdekében komoly tanulást is vállal, az, ha
leszületik a Földre, nyugtalan lesz addig, amíg Engem - az Atyát képviselő
Jézust - a Földön meg nem talál.’
Ennek kapcsán
felvetődik a kérdés, hogy mi van azokkal a szellemi lényekkel, akik nem akarnak
az Atyára hallgatni? Jézus így beszél róluk: „miért nem értitek (ismeritek fel) az én szólásomat? Mert képtelenek vagytok (meg)hallgatni az én
szómat,
ti az ördög
atyából vagytok, és az atyátok kívánságait akarjátok tenni (megvalósítani).”
(János 8,43-44)
Jézus más
kijelentése is igazolja azt, hogy a testet öltött lelkek szabad akarattal
bírtak már leszületésük előtt is: „Aki
Istentől származik, az Isten beszédeit hallgatja, ti azért nem hallgatjátok,
mert nem származtok az Istentől,” (János 8,47)
Jézus szerint
tehát ölthetnek ember testet ördögi szellemek is, mégpedig születés, nem pedig
megszállás által. Nyilvánvaló, hogy ezeknél az embereknél az Isten ellen döntő
alapszándéknak már az anyagtestben való megszületés előtt léteznie kellett. Ezt
támasztja alá Jézus következő két kijelentése is :
a, „Aki az
(eszményi), kitűnő magot veti, az az Emberfia,
A szántóföld pedig a világ, a kitűnő
(eszményi) mag a királyság fiai, a vadóc (konkoly) pedig a gonosz(ság) fiai.
Az ellenség
pedig, aki a vadócot (konkolyt) veti, az ördög,” (Mt 13,37-39)
b, „Ő pedig
így válaszolt: minden növényt, amelyet
nem az égi Atyám ültetett, gyökerestül ki fognak tépni.” (Mt 15,13)
Bizonyítékok ezek arra, hogy vannak szellemi lények, akik azzal a szándékkal
születtek le a Földre, hogy itt Isten akaratát tegyék, és vannak olyanok, akik
nem ezért születtek le.
(Zárójeles
véleményem az, hogy egyes rossz szándékú szellemi lények soha nem törekednének
megszállni mások testét, ha ezáltal nem egy korábbi, saját tapasztalatú testben
átélt élményüket igyekeznének megismételni.)
2. Jézus az Őt
elárulni készülő Júdásról azt mondta, hogy jobb volna neki, ha meg sem
születik. (Mt 26,24) Úgy gondolom, e Jézusi kijelentés utal arra is, hogy
minden leszülető szellemi lénynek van egy alapszándéka, amely egész földi
életét meg fogja határozni. Vagyis gyökeresen új életcélt csak a
szellemvilágból hozhat a maga számára minden testbe született szellemi lény.
Jézus szerint
tehát nemcsak angyali szellemből lehet ember, hanem ördögi szándékú szellemből
is, akik azért képtelenek felismerni Jézust, mert nem az Atyánál tanultak, nem
Rá hallgattak, mielőtt anyagtestben megszülettek volna!
A szeretet
Istene nem teremthetett ördögöt. Aki azzá vált, az saját, helytelen gondolkodása
következtében lett azzá. Logikusnak tűnik, hogyha egy bizonyos gondolkodásmód
vállalása által el lehet távolodni Istentől, akkor egy másfajta gondolkodásra
való törekvés által lehet közeledni is Hozzá.
De hogyan
válhat egy ördögi szellem újra angyallá? Itt van pl. Júdás esete, akit Jézus „a
veszedelem (romlás)” fiának nevezett (János 17,12). Ennek ellenére Jézus, mikor a saját, második
dicsőséges eljövetelét megjövendölte, Júdásnak is ugyanazt a jutalmat ígérte,
mint a tizenegynek: „Ámen, mondom nektek, hogy ti akik követtetek engem, az
újjáalakuláskor (újjászületéskor), amikor
az Emberfia dicsősége trónjára ül, ti is tizenkét trónra ültök oda és
ítélkezni fogtok Izrael tizenkét törzse felett, „ (Mt 19,28) (Akiben netán
kétség merülne fel, azzal kapcsolatban, hogy Júdást a tizenkét apostol közé
számította-e Jézus, azt arra kérem, olvassa el a Jn 6,70-71-ben
lejegyzetteket.)
Jézus tudta,
hogy Júdás el fogja árulni, de azt is tudta, hogy az árulás és annak
következményei nem fogják békességgel eltölteni Júdást. Sőt szenvedni fog.
Ezért mondhatta, hogy „jaj annak az embernek, aki az Emberfiát elárulja.” (Mt
26,24) Jézus tudta, hogy azok a tapasztalatok, melyeket Júdás Mellette szerez,
előbb-utóbb a gondolkodásmódjára is hatással lesznek.
Jézusnak volt
igaza. Bár Júdás elárulta Jézust, de ezt követően felismerte, hogy helytelenül
járt el. Tettének következményeivel szembesülve magát árulónak, Jézust pedig
igaznak ismerte fel (Mt 27,4). Még a vérdíjat is visszaadta, a tettét pedig
megbánta. De mivel bűntudatát még nem tudta feloldani azáltal, hogy Isten
irgalmát elfogadja, ezért önmaga fölött a saját értékrendje szerint ítélkezett.
Jézus csak
azért adhatott jövendölésében az ’áruló’-nak is trónt, mert tudta, hogy
Júdásnak lesz alkalma arra, hogy a múltban végzett tetteit ne csak a saját
elgondolása alapján, hanem az Isten fényében is megítélhesse, s újra leszületve
bebizonyíthassa, hogy Isten akarata szerinti életáldozatot is képes vállalni
azért, amit jobbnak ismert fel.
Júdás a Földön
szerzett tapasztalatai nélkül nem szembesülhetett volna a saját addigi
gondolkodásmódjával és nem merült volna fel benne a változtatás igénye. Júdás a
minden emberben benne élő boldogságvágy és a Jézus mellett átélt tapasztalatok
hatására elindult a gondolkodás-átalakítás útján. S kérdem én, akadályozná-e őt
ebben az az Isten, aki Fián keresztül mindenkit gondolkodás-átalakításra
szólított fel (Mk 1,15)? Úgy gondolom, hogy a nem ártás,
megbocsátás és segítés Jn 14,6 = Jn13,34*.
Istene nemcsak nem gördít akadályokat az általa kért gondolkodás-átalakítás
útjába, hanem inkább lehetőséget biztosít rá: „a ti időszakotok...mindig készen
van (megfelelő)” (János 7,6).
Mi történik
tehát a testi halál után azzal, aki földi tapasztalata nyomán felismeri
gondolkodásának helytelenségét - mint Júdás is tette -, de még nem ismeri fel
Jézust az irgalom rendjét képviselő szabadítójának?
Az a
véleményem, hogy halála után mindenki átvilágítódik Isten szeretetének
fényével, és szembesülve önmagával lehetősége nyílik arra, hogy Isten mellett
vagy ellene döntsön. (Ennek földi megfelelőjéről beszélt Jézus a Jn
3,19-21-ben.)
A
szellemvilágban csak az dönt Isten mellett, aki Isten szeretetét közvetlenül
megtapasztalva önismeretre jut, és vágyakozás ébred benne, hogy viszont
szeresse az Istent. Igen ám, de ennek a döntésnek a komolyságát igazolni csak a
Földön lehet, ahol az Isten rászoruló módon minden emberben benne él. (Mt 25,40)
Azokban, akik
felismerik, hogy az Isten bennük is szeretet, vágy ébred arra, hogy ezt - az
önmagukban felismert igazságot - tettekkel is igazolják, ugyanis egy gondolkodásmód
milyensége a belőle fakadó cselekedeten, tehát a gyümölcsön mérhető le. A
megváltozott gondolkodás igazolására a legbiztosabb lehetőség a kísértések
világában, tehát a Földön nyílik. Valójában a megtérés vágyával leszületett
emberek biztosítják azt is, hogy a Jézus által elhozott világosság az Ő második
eljöveteléig jelen legyen a Földön.
Aki vállalja,
hogy Isten képviseletében leszületik a Földre, az biztosra akar menni. Vagyis
azáltal, hogy a Földre visszatér, nem akar gondolkodásmódjában is visszalépni,
és azt, amit hibának ismert fel, újból elkövetni. Tehát nem akar eltévedni!
Talán még garanciát is kérne Istentől, ha nem látná be nagyon hamar, hogy az
Istenhez való hűséget a Földön nem adhatja meg senki a másik számára, csak
mindenki önmaga számára, azáltal, hogy már a szellemvilágban nagyon komolyan
gondolja ezt.
Mindenki, aki
önként vállal feladatot Istenért, igyekszik felkészülni erre. Minél őszintébb
valakiben a vágy, és egyértelműbb benne az elhatározás, annál inkább igyekszik
mindent megtenni azért, hogy helytállhasson. Mivel tudja, hogy kudarca vagy
győzelme nem Istenen múlik, hanem saját szándékának komolyságán, ezért
felkészül, tanul, kitisztáz, hogyha majd visszatér a Földre azért, hogy Istent
közvetlenül, embertársaiban szerethesse, semmiképpen ne tévedjen el, hanem
Jézusra találva újra tudatossá válhasson benne az, hogy kicsoda ő, kiért
érdemes élnie és hogyan.
3. A születés
előtti tudatos létezést igazolják Jézus következő szavai is. Miután az Egek
(Istenének) Királyságát előbb szántóföldbe rejtett kincshez, majd
vándorkereskedőhöz és tengerbe vetett vonóhálóhoz hasonlította, így szólt a
tanítványaihoz: „minden írástudó, aki az
Egek (Istenének) Királyságában tanult, hasonló a gazdához, aki a kincstárából
új és régi dolgot hoz elő. „ (Mt 13,52) E Jézusi kijelentést úgy
értelmezem, hogy azok, akik azzal a tiszta szándékkal születnek le a Földre,
hogy itt Isten Királyságát hirdessék, találhatnak ki új példabeszédeket, de a
különböző formájú példabeszédek mögött a tartalom soha nem lehet más, mint az
Isten akarata.
4. Jézus
tudta, hogy aki nem azzal a komoly szándékkal születik le a Földre, hogy itt
Istent képviselje, az képtelen lesz arra, hogy Őt az Isten Fiának ismerje fel.
Erre utalva mondja Nikodémusnak: „Ámen, Ámen mondom neked, ha valaki nem lesz újjá (nem származik fentről) nem láthatja meg (nem képes felfogni) az Isten Királyságát
(királyi uralmát),” (Jn 3,3) Sőt, Nikodémus hitetlenkedésére
újra megismétli: „ Nehogy csodálkozz azon, hogy ezt mondtam: újjá kell lennetek
(nektek fentről kell származnotok).” (János 3,7)
5. Jézus
nagyon egyértelműen fejezi ki magát, mikor azt mondja, hogy az Atya ismerete
nélkül a Fiút nem lehet Isten által fölkent szabadítóként felismerni. „
Kijelentettem (kinyilatkoztattam) a Te nevedet az embereknek, akiket nekem
adtál e világból, Tiéid voltak és nekem adtad őket és a Te szavadat
megőrizték (megtartották), most megismerték,
hogy mindaz, amit adtál nekem: Tőled van,
„ (János 17,6-7)
Éppen a
leszületés előtti létezés tényét ismerve mondhatta Jézus jogosan az Őt
elutasító zsidóknak a következőket: „megismertelek
benneteket, hogy Isten szeretete nincs meg bennetek.” (János 5,42)
A fenti
gondolatkörhöz tartoznak - és a leszületés előtti tudatos létezés tényét
igazolják - Jézus következő szavai is:
a, „ az én
tanításom nem az enyém, hanem azé, aki küldött engem,
ha valaki az ő
akaratát akarja tenni, az fölismeri a tanításról, vajon Istenből van-e
vagy én magamtól szólok, „ (János 7,16-17)
Tudjuk, hogy
fölismerni (azonosítani) egy tanítást csak az képes, aki a tananyaggal már
korábban is foglalkozott.
b, „senki sem jöhet (én)hozzám, ha az Atya,
aki engem küldött, nem vonzza őt,” (János 6,44)
Ez a vonzalom
nem lehet más, mint annak a lehetőségnek a felismerésre, hogy a szellemvilágban
korábban átélt boldogító élettapasztalat Jézust követve újra átélhető valósággá
válhat.
c, „Minden,
amit nekem ad az Atya, hozzám jön, és aki hozzám jön, semmiképpen nem taszítom
el,” (János 6,37)
d, „Én értük kérlek (könyörgök), nem a
világért kérlek (könyörgök), hanem akiket
adtál nekem, mert a Tieid.” (János 17,9)
e, Mivel az Istenre találásnak a Földön
tudatosan vállalt előzménye kellett hogy legyen. Ezért jelenthette ki Jézus
Pilátus előtt is ezt: „mindenki,
aki a való(igaz)ságból van, hallgat az én hangomra,” (János 18,37)
f, Ha azokat tekintjük igazságosaknak, akik
magatartásuk által már igazolták Istenhez való hűségüket, akkor érthetővé és a
reinkarnációt igazoló kijelentéssé válik Jézusnak ez a mondata: „...Ámen, mondom nektek, hogy sok próféta és
igaz(ságos) ember kívánta látni, amit ti láttok és hallani, ami ti hallotok, és
nem hallotta.” (Mt 13,17) Vagyis a Jézus előtt élt próféták és igazságos
emberek között sok olyan volt, aki szívesen vállalta volna azt, hogy Jézus
kortársaként újra leszülessen a Földre, Tőle tanuljon, és nyomában
munkálkodjon. Mivel Isten országában nem élhetnek olyan igazságos emberek,
akiknek van olyan szeretetből fakadó vágyuk, amit Isten nem tud betölteni,
ezért léteznie kell a reinkarnációnak, hogy azok, akiket a szeretni tanulás és
szeretni tanítás vágya tölt el, megszülethessenek.
g, „Ekkor mondta a tanítványainak: az aratni
való ugyan sok, de a munkás kevés.
Az a
véleményem, hogy egy olyan munkásnak, akit az aratás Ura küld munkába, nagyon
tudatosnak, fölkészültnek kell lennie és az Isten képviselésének szándékával
kell megszületnie. Ellenkező esetben nem lenne képes arra az aratásra, amit az
Isten kér tőle, s amelyet ő is vállalt, még munkába indulása - leszületése -
előtt.
h, Belátható, hogy Jézus a Vele kialakítandó
tudatos földi kapcsolat feltételéül állítja az Atyával kialakítandó leszületés
előtti tudatos kapcsolatot. Nagyon szép tanúbizonyságát adja ennek, mikor az
örök élet elnyerésének feltételeit ekképpen fogalmazza meg:
„az pedig a (világ)korszakokra szóló élet,
hogy
megismerjenek Téged az egyedül való(igaz)
Istent és
akit elküldtél, Jézus Krisztust. „
(János 17,3) Bizony így, ahogy Ő mondja, egymás után.
i, Mikor Jézustól azt kérdezték a benne hinni
nem tudó zsidók „hol van a te Atyád ? „, Jézus így válaszolt nekik: „sem engem nem ismertek, sem
az én Atyámat, ha engem ismernétek, az
én Atyámat is ismernétek,” (János 8,19)
A tapasztalat azt mutatja, hogy Jézus nem
képes az emberi szíveket megnyitni, ha azok nincsenek ráhangolva annak a
tartalomnak a befogadására, amit Jézus az Atyától átvett. Tehát Jézus Földön
elhangzott szavai az emberek által korábban befogadott, szívük mélyén már
meglévő tudást tudják csak életre kelteni. Ez a tudás csak annak a szívében van
jelen, aki azt korábban, a saját döntése alapján oda - a gyümölcsérlelés
szándékával - befogadta.
Aki nem az Atyánál tanult, az nem ismerheti
az Atyát, és így az Atya akaratát cselekvő Jézust sem ismerheti fel olyannak,
akit az Atya küldött. Jézus értékét csak az lesz képes felismerni a maga
számára, aki leszületése előtt az Atyát már értékelte.
A fentiek által nyerhet további új értelmet
az Atya és Fiú egylényegűségét igazoló alábbi jézusi kijelentés: „aki látott engem, látta az Atyát,”
(János 14,9)
6, Jézus tudta,
hogy mindenki azt az alap-szándékát fogja gyümölcsöztetni a Földön, amit még
leszületése előtt vállalt, magával hozott. Ezért mondhatta, hogy „A jó fa nem hozhat nyomorúságos gyümölcsöt,
sem a romlott fa (eszményi) szép gyümölcsöt.” (Mt 7,18)
Az, hogy egy magból finom gyümölcsöt vagy
szúró tövist termő növény lesz-e, a fajtájától függ. Ez pedig már az ültetéskor
eldől. Ugyanis a mag a benne lévő, magával hozott tulajdonságait bontja ki,
jeleníti meg. Vagyis a megszülető lelkeknek már leszületésük előtt olyan
tapasztalatokkal kell bírniuk, amelyre támaszkodva eldönthetik, hogy Isten
mellett, mint jó fa, vagy ellenében - mint romlott fa - szándékoznak-e élni.
7. „Vagy
(eszményi)széppé teszitek az élő
fát és gyümölcsét is (eszményi)széppé, vagy
rothadttá (romlottá) teszitek a fát, gyümölcsét is rothadttá (romlottá),
mert (hiszen) a gyümölcséről ismeritek
meg a(z élő)fát.” (Mt 12,33 - Lk 6,44)
Jézus szavait
így értelmezem a magam számára. ’Vagy élővé teszitek magatokat az Isten
melletti döntés által már születésetek előtt, és vigyáztok, hogy Hozzá méltó
gyümölcsöt teremjetek a Földön, vagy ellene mondotok Isten akaratának
leszületésetek előtt, és akkor a Földön tanúsított magatartásotok gyümölcse sem
lehet jó.’
8. A fentieket
belátva már érthető, hogyan rendelkezhet valaki elutasító, ’útszél lelkülettel’, vagy éppen befogadó ’jó föld lelkülettel’ már azelőtt, hogy az Isten szavát
ebben a földi életében hallotta volna.
Nem véletlenül
fejezi be Jézus a magvetőről mondott példabeszédét így: „ Vigyázzatok tehát,
hogyan hallgatjátok, mert akinek van,
annak adatik (még kap hozzá), akinek pedig nincs, (attól) még azt is
elveszik, amiről azt gondolja (véli), hogy az övé, „ (Lk 8,18)
9. Szintén az
eddig elmondottak nyomán nyert új értelmet előttem a személyválogatástól mentes
Isten-Fiú következő kijelentése: „mindenkitől,
akinek sokat adnak, sokat követelnek, és akire sokat bíznak rá, attól többet
kérnek számon,” (Lk 12,48)
Felvetődik a
kérdés, hol adták és hol bízták a sokat valakire? A talentumokról szóló
példabeszédből tudjuk, hogy a talentumok kiosztása, elfogadása és az azokkal
való elszámolás az ’úr’ jelenlétében történt. Viszont a lehetőségek
(talentumok) használata vagy fel nem használása az ’úr’ látszólagos
távollétében.
Vagyis annak,
aki ’sok’-at kapott, ezt már a születése előtt tudnia kellett.
10 Azt, hogy a
világosság fiai számára a földi élet a hűség igazolásának helye, véleményem
szerint Jézus egyértelműen megmondta: „aki a kevésben hű (megbízható) (Mt 25,21
~25,23*),
az a sokban is hű, és aki a kevésben igaztalan, a sokban is igaztalan, ha tehát az igaztalan mammonban nem voltatok hűek, az igazit (a
valódit) ki bízza majd rátok?
...ki adja
nektek azt, ami a tiétek ? „ (Lk 16,10-11)
11. Hogy a
földi élet a fény fiai számára nem más, mint lehetőség az Isten mellett hozott
korábbi döntés igazolására, bizonyítja Jézusnak az a válasza is, melyet az
apostoloknak adott, mikor azt kérték Tőle, hogy növelje a hitüket: „ ha mindent
megtesztek, amit parancsoltak nektek, mondjátok,
hogy...amit kötelesek voltunk megtenni, azt tettük. „ (Lk 17,10) Olyan ez,
mintha Jézus ezt közölte volna velük: ’most van a hűségetek próbája, amit
nektek kell megtennetek, azt Én nem tehetem meg helyettetek !’
12. A
szellemvilág valóságában hozott döntés tehát meghatározó. Mikor a tanítványok
megkérdezik Jézust, hogy „ ki üdvözülhet? „ Ő így válaszol nekik: „ ami embereknél lehetetlen, lehetséges az
Istennél. „ (Lk 18,27)
A józan eszem
is azt diktálja, hogy csak arra érdemes rátennem az életemet, akinek jóságát
olyan alaposan megismertem a színről-színre látás világában, hogy érte akár a
tükör által homályban látás világába való leszületést is vállalom. Igen, azok,
akik követik a Mestert „ Nem a világból
valók, „ mint ahogy Jézus sem (János 17,16).
III. Jézus
szerint nem találhatunk rá a Földön anélkül, hogy ezt a leszületésünk előtt ne
határoztuk volna el a szellemvilágban. Ha ez nem így lenne, akkor Jézus nem
nevezhetett volna juhoknak egyes embereket még azelőtt, hogy az Ő szavát
meghallva a követésére indultak volna. Márpedig olyan embereket is a
sajátjainak mondott, akik e kijelentése elhangzásakor talán még nem is
hallottak Jézusról a Földön. Íme a példák:
1. „Más juhaim is vannak nekem, amelyek nem ebből az akolból (karámból) valók,
azokat is nekem kell vezetnem, hallgatni is fognak az én hangomra” (Jn 10,16)
2. Egy másik
alkalommal ezt válaszolta: „küldetésem csak
Izrael házának elveszett juhaihoz szól.” (Mt 15,24) Ezzel kifejezte azt is,
hogy tudomása van olyan elveszett juhokról akik nem zsidónak születtek.
3. „a juhok az
ő hangjára hallgatnak és a saját juhait nevükön szólítja és kivezeti őket.
...a juhok
követik őt, mivelhogy ismerik az ő HANG:ját,
idegent (más embert) pedig nem követnek, hanem elfutnak
(elmenekülnek) tőle, mivelhogy nem
ismerik annak a HANG:ját.” (János 10,3-5)
4. Újra és
újra feltehetjük a kérdést. Vajon hol ismerték meg a juhok az Isten tanítását
még azelőtt, hogy azt Jézustól hallhatták volna? A választ újra és újra
Jézustól halljuk: „az én Atyám, aki
azokat nekem adta,” (János 10,29) Nyilvánvaló, hogy az Atya csak azokat az
embereket adhatja Jézusnak, akik korábban, a szellemvilágban szabad akaratukból
az Atyának adták magukat.
Elgondolhatjuk
azt is, hogy mennyire komolyan kellett venni a ’juhságra’ való felkészülést
ahhoz, hogy Jézussal találkozva Őt egy ’juh’ se vétse el, hanem a korábban
megismert Atyai akarat közvetítőjeként ismerhesse fel.
Most már
érthető számomra az, amit Jézus a magvetőről szóló példabeszédében mondott:
vagyis azért fogadhatják egyesek ’köves
talaj’ lelkülettel, vagy ’tövises
talaj ’ lelkülettel az Isten szavát, mert vagy felkészületlenül születtek
le, vagy szándékuk már a leszületésük előtt sem volt komoly. Ennek aztán az a
következménye, hogy nem képesek a Földön gyümölcsöt hozni.
5. Akik nem
hiszik el, hogy Jézus azért jött, hogy egyszer mindenki maradéktalanul boldog
legyen, azok nem tartoznak az ő juhai közé (János 10,26). Sőt, üldözni fogják
nemcsak Jézust, de Jézus képviseléséért a tanítványait is. Mindezt pedig azért
teszik, mert korábban - leszületésük előtt - elmulasztották megismerni az
Atyát. Jézus egyértelműen fogalmaz: „mindezeket
az én nevemért teszik veletek, mert nem ismerik azt, aki küldött engem.”
(János 15,21)
Tehát nem az
volt Jézus és a tanítványok üldözésének az oka, hogy az örömhírt rosszul hirdették,
hanem az, hogy voltak és vannak olyanok a Földön, akik mielőtt leszülettek a
Földre, nem ismerték meg az Atyát, vagyis az Isten által felkínált valóság
ellen döntöttek.
IV. A
reinkarnáció tényének további bizonyítékai Jézus szavai alapján.
1. A jó
szándékú, nyitott embereket Jézus tanulni hívja: „Idegyertek hozzám...és tanuljatok
tőlem”. (Mt 11,28-29)
De tanulni küldi azokat a farizeusokat is, akikről tudta, hogy zártak az Ő
irányában, sőt a halálát fogják kívánni: „Menjetek
csak és tanuljátok meg, hogy mit
jelent: irgalma(sságo)t akarok, és nem áldozatot,” (Mt 9,13)
Ha tehát
Istennek az a szándéka, hogy a pillanatnyilag ellene döntők is megtanulják az
Általa kért szeretetet, akkor erre mindaddig, amíg a kért tananyag megtanulása
be nem fejeződik, lehetőséget és időt kell hogy adjon. Ellenkező esetben
lehetetlent kérne. A reinkarnáció nélkül egy ilyen felhívás értelmetlenség.
2. Jézus
tudta, hogy aki a szellemvilágban az Atya mellett dönt, a Földön a Fiút az Atya
legfőbb képviselőjének fogja tekinteni. Ezért mondhatta, hogy „mindenki úgy tisztelje (becsülje meg) a Fiút, ahogy(an) tisztelik (megbecsülik) az Atyát.” (János 5,23)
Ha viszont
valaki, bár látta a Fiút, de nem követte, bizonyos, hogy leszületése előtt az
Atyára is nemet mondott. Ezért fejezhette be Jézus a szavait így: „Aki netán nem tiszteli (becsüli) a Fiút, nem tiszteli (becsüli) az Atyát (sem),
aki küldte Őt.” (János 5,23)
3. A reinkarnáció tudatában
megfogalmazott kijelentésnek tartom Jézus következő szavait is: „az Atya nem is ítél senkit sem,
hanem az ítéletet mind a Fiúnak adta,”
(János 5,22)
Jézus
egyértelműen beszél. Az Atya mellett élve képtelenek vagyunk igazolni a Hozzá
való hűségünket. Ezt csak a Földre leszületve a Jézus által bemutatott ÚT
vállalása által tehetjük meg. A jézusi örömhír tehát olyan mérce, amely
leleplező erővel bír a Földön élő emberek számára. (János 3,19-21)
4. Kétezer
évvel ezelőtt Jézus a saját második eljöveteléről szólva így beszélt
kortársainak: „Ámen mondom nektek, nem múlik el ez a nemzedék, míg mindezek be
nem következnek.” (Mt 24,34) Vagyis az én olvasatomban, Jézus második,
dicsőséges eljövetelekor lesznek olyan emberek a Földön, akik korábban - a
keresztre feszített Jézus kortársaiként - már éltek emberi testben.
5. Az Őt
elítélő zsidó főtanács tagjainak pedig ezt mondta Jézus: „meglátjátok majd az Emberfiát, hogy a Hatalmas jobbján ül és eljön az
ég felhőivel.” (Mk 14,62)
Nyilvánvaló, hogy
azok, akikhez Jézus szólt, e két tényt csak akkor láthatják meg, ha előbb
szellemi létformába kerülnek, majd újra testet öltenek.
6. Számomra a
reinkarnáció valóságát igazolja Jézus következő példabeszéde is: „ mihez
hasonlítsam Isten Királyságát? hasonlít a kovászhoz, amelyet vett egy asszony,
belekeverte három mérce lisztbe, mígnem az
egész megkelt.” (Lk 13,21)
Mivel Jézus
óvta a tanítványait a farizeusok kovászától - tanításától -, ezért biztosan
tudhatjuk, hogy e példabeszéd kovásza alatt a saját tanítását értette. A három
mérce liszten - vagyis az egészen -
pedig a jézusi szeretet-tan ismeretében nem lehet mást érteni, mint az
emberiség teljességét. Valószínű, hogy Jézus is így értette, különben egy másik
alkalommal nem állította volna: „ha felemelnek e földről, mindeneket magamhoz vonzok.” (Jn 12,32)
A reinkarnáció nélkül Jézus fenti kijelentései nélkülöznének minden valóságos
alapot.
7. A hegyi beszéd során Jézus
ezt mondta hallgatóságának: „...Ámen mondom nektek, amíg az ég és a föld
elmúlik, egy (görög) í betű (ióta) vagy (héber) vesszőcske sem
múlik el a törvényből, míg minden valóra nem válik (meg nem lesz).”
(Mt 5,18)
A fenti szavak
kapcsán felvetődik a kérdés, hogy melyik az a törvény, amelyik nem múlik el, és mi az a minden, amelynek Jézus szerint valóra kell válnia. A törvény nem
lehet más, mint a szeretet gyakorlati törvénye. A minden pedig csak akkor válik
valóra, ha már nem lesz olyan gondolat a mindenségben, amely a szeretet törvényének
ellene mond.
Ha a szeretet
gyakorlati törvénye alapján Isten nem pusztítja el azt, aki ellene dönt, tehát nem árt,
akkor kénytelen az ellene döntőt olyannak elfogadni amilyen, vagyis megbocsát. Mivel az Isten jót akar,
éppen ezért azon fog munkálkodni, hogy lehetőséget biztosítson a többre
hivatott ellenkezőnek kilépni bódultsága köréből. Tehát segít neki.
A segítés
pedig - mivel nélkülözi a kényszert - nem lehet más, mint két alapvető
tapasztalat átélésének felkínálása.
Az egyik
tapasztalat szellemi létformában is megszerezhető: ez Isten szeretetének
közvetlen átélése. A másik - vagyis a saját gondolkozás szeretet tartalmának
megtapasztalása - csak a Földön, az anyag világában lehetséges. Természetesnek
tűnik, hogy a megváltozás igénye csak abban merülhet fel, aki megtapasztalja,
és ezért felismeri saját tökéletlenségét, és ennek ellenszerét, az Istenben
való növekedést. Csak az anyagtestbe való újra és újra megtörténő leszületés,
majd az Isten fényében való újra és újra megtörténő szembesülés lehet az
egyetlen eszköze az alvó lelkek felébresztésének.
8. Lk leírja
evangéliumában, hogy Jézusnak nem csak egy szűk, tizenkét főt számláló állandó
tanítványi köre volt, hanem mások is követték Őt. Egy alkalommal közülük
hetvenet kettesével kiküldött maga előtt, hogy azokban a városokban és
helységekben, ahová menni készült, hirdessék Isten Királyságát. Gyógyító és
démonűző erővel is felruházta őket.
A hetven
tanítvány visszatérve, a tapasztalat örömétől eltelve újságolta Jézusnak: „Uram, a démonok is enged(elmesked)nek nekünk
a nevedben.” (Lk 10,17) Jézus ekkor a megtapasztalt hatalomtól kicsit talán
’meg is részegedő’ tanítványoknak ezt mondja: „nehogy annak örüljetek, hogy a
szellemek engedelmeskednek nektek, inkább annak
örüljetek, hogy a neveitek fel vannak írva az egekben.” (Lk 10,20)
Úgy gondolom,
hogy ezeknek a tanítványoknak a nevét nem mások, hanem ők személyesen írták be
az élet könyvébe azáltal, hogy már a leszületésük előtt az Isten mellett
döntöttek. Mert még a Földön is csak annak a névbeírásnak van súlya, jogot és
kötelezettséget eredményező hatása, amelyet személyesen, saját kezűleg tesz
valaki külső kényszer alkalmazása nélkül. A Mennyország vonatkozásában ilyen
’fel-írást’ csak leszületése előtt tehet egy ember.
V. A
reinkarnáció közvetett bizonyítékai.
1. „Amikor Jézus Fülöp Cezáreájának vidékére
ér(kezet)t megkérdezte a tanítványait, ezt mondta: kinek mondják (tartják) az
emberek az Emberfiát ?
Azok pedig ezt
mondták: Egyesek (baptista) Bemerítő Jánosnak, mások Illésnek, mások pedig Jeremiásnak
vagy egynek a próféták közül, ezt mondta nekik: ti pedig kinek mondotok engem,
ki vagyok ?” (Mt 16,13-15) + (Lk 9,18-20)
Mikor a
tanítványok arról beszélnek, hogy az emberek valamelyik korábban élt próféta új
testben való megjelenülésének tartják Jézust, akkor ezzel azt is kifejezték,
hogy Jézus korában a reinkarnáció ténye közismert volt. Jézus tudomásul veszi
szavaikat, majd az ő véleményüket is megkérdezi.
2. Jézus nem
javítja ki tanítványait akkor sem, amikor azok - a reinkarnáció tudatában - egy
vakon született férfi születés előtti vétkéről kérdezik Őt. Márpedig, ha nem
létezne reinkarnáció, Jézus biztos nem engedte volna meg, hogy tanítványai
tévedésben maradjanak.
„Rabbi, ki vétkezett, ez vagy a szülei,
hogy vakon (szü)le(te)tt?
(ezt) válaszolta
Jézus: sem ez nem vétkezett, sem
ennek szülői, hanem, hogy nyilvánvalóvá (láthatóvá) legyenek az Isten tettei
(munkái) (ő)benne,” (János 9,2-3)
A
meggyógyított későbbi magatartása - párbeszéde a zsidókkal - azt mutatja, hogy
ez a férfi nem csak azt vállalta önként, hogy leszületve vakon él addig, míg
Jézus őt meg nem gyógyítja, hanem kiállása, értelmes válaszai arra engednek
következtetni, hogy komolyan készült szerepére. Vagyis az a tény, hogy ő vakon
fog megszületni, nemcsak ismert volt előtte testet öltése előtt, hanem
tudatosan vállalta is azt.
3. Közvetve a
reinkarnáció tényét igazolja az a párbeszéd is, melyet Jézus folytatott azzal
az apával, akinek fiát kisgyermekkora óta egy szellem akarta megölni. (Mk
9,21-22) Fontosnak tartom azt a tényt, hogy a szellem nem használni akarta a
megszállt testet, hanem az embert testestől-lelkestől el akarta pusztítani.
Ezért dobta „sokszor tűzbe is, meg vízbe is”. Nagyon valószínűnek tartom, hogy
a fiú és az őt elpusztítani akaró szellem korábban - feltehetően egy előző élet
során - már ismerte egymást, és az egyikük részéről biztosan meglévő személyes
gyűlölet ekkor alakult ki.
A fenti, Jézus
ajkára adott kijelentéseket és evangéliumokban közölt élethelyzeteket találtam
alkalmasnak arra, hogy a Teremtő Istent szeretetnek mutassam be. Az Atya Isten
nem lehet rosszabb az Általa teremtett gyermekeihez, mint egy tanár azokhoz a
diákjaihoz, akiknek - miután megbuktak a vizsgán - osztályismétlésre ad
lehetőséget.
Addig, amíg
valaki nem látja be a Földön is, hogy csak a szeretet jézusi útjának vállalása
vezet el a mindent birtokláshoz, a reinkarnáció (újraszületés) kegyelmi
törvényének hatása alatt áll. (Mt 5,25-26) Ezalól csak akkor mentesül, ha
megtanul adni, vagyis úgy szeretni, ahogy azt Jézus elmondta és bemutatta
nekünk.
Bucholcz
Ferenc
**************************
Létsíkok: 6 ~477, 8 ~681,
11 ~957,
20 ~1964-1975,
20 ~2016-2027,
22 ~2202-2191,
30 ~3124,
38 ~4129
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése