Lorber Jakab és Gabriel Würtzburg-i prófétanő

         
Kérdező:  Mondj néhány szót nekünk …., Lorber Jakabról és Gabrielláról, a Würtzburg-i prófétanőről,
HANG: Két nevet is említesz, s kéred, hogy mondjak róluk véleményt. Nyilván nem azt akarod hallani, hogy szeretem őket vagy sem, hanem azt, hogy Belőlem merítve szólnak-e hozzátok. Válaszom: IGEN. Belőlem merítve szólnak. De itt is szabály az, hogy csak az az új hajtás érdemli meg, hogy felfigyeljetek rá, mely Belőlem, a régi gyökérből nő ki. Evangéliumaim ékes bizonyítékai annak, hogy éveken keresztül a legkülönbözőbb variánsokban mindig ugyanazt hirdettem és cselekedtem. Elmondtam és megmutattam, hogy hogyan kell szeretni, s hogy erre ti is tanítsatok meg másokat példám alapján. A Gyökér tehát ugyanaz. A variánsok különbözők. De csak a Gyökéren maradás biztosít örök életet. És most arra kérlek, próbálj nem megbotránkozni. Maga a Sátán is Belőlem merített, mikor megkísértett a pusztában. Lelkem által ihletett szövegekkel akart rávenni olyasmire, ami az ő malmára hajtotta volna a vizet.
Belőlem merítettek tehát az általad megkérdezettek, de objektíve csak úgy, mint a Sátán. Szubjekíve nem úgy. Nektek viszont most nem az a lényeg, hogy milyen lélekkel tették, amit tettek, hanem az, hogy milyen lélek tette azt, ami általuk megíródott.
Bizony lehet szent lélekkel nem Szentlélek szándéka szerint szólni és írni. Ennek oka részben a különböző felekezeteim, egyházam bűnei, részben pedig az a jó szándékú tenni akarás, mely nem maradhat tétlen akkor sem, ha tudatlansága miatt melléfog. Gondolj csak arra, még azokról is, akik egy akarattal keresztre feszítettek, azt mondtam: ’Mózes székében ülnek. Amit mondanak, tegyétek, de tetteiket ne kövessétek Mt 23,1-3*!’  Bizony, egészen különlegesen kifinomult és teljesen Nekem adott szándék kell ahhoz, hogy valaki ilyen különbséget megfelelően tudjon kezelni.
Az említett személyek tehát építő szándékkal mondták és írták, amit mondtak és írtak. De csupán ennyi bennük a pozitívum. Nekik nem volt akkora lehetőségük eredeti tanításom mérlegére tenni a kapott sugallatokat, mint nektek van.
Gyermekségem története nem azért nem került be a szent iratok közé, mert nem volt közismert, hanem azért, mert túlburjánzottan volt közismert. Vagyis a jámbor szeretet annyi legendás elemet vitt bele, hogy szinte nem lehetett kihámozni már belőle a történeti igazságot. Ami belekerült, az is ma már komolyan megkérdőjelezett, de nem mernek hozzányúlni, mert főleg a gyermeki lélek formálását nagyon jól szolgálják mind a napkeleti bölcsek, mind a Heródes-i gyermekgyilkosságok történetei. De be kell látnotok, hogy ezek a történetek a felnőttek tudatára semmi átalakító erővel nem tudtak hatni mind a mai napig sem. Tehát nem tűnnek alkalmasnak a szeretet növekedésére úgy, hogy elmélyülést okoznának az igazság megismerése irányában.
A fent említett személyek tehát olyasmiket kaptak sugallatokban, amelyek simogatóan szépek, s ahol nem történetet olvasol, ott nagyon okos gondolatokat találsz, melyek igaznak tűnnek. De akár simogató, akár igaznak tűnő bármelyik, nem szabad rájuk alapozni. Rám kell alapozni, s amennyiben lehet a Rám-alapozottságot értelmesen alátámasztani, annyiban jó mindkettőt felhasználni. De csak annyiban.    3/219

*********************************************
Lorber Jakab és Gabriel Würtzburg-i prófétanő: 3 ~219